آنالیز پرونده های ساخت و ساز در بافت تاریخی روستای روئین اسفراین

به گزارش وبلاگ خطاطی، معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: یک پرونده مربوط به بافت تاریخی روستای روئین اسفراین در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان شمالی آنالیز و با تقاضای مالک برای ساخت و ساز بر اساس ضوابط بافت تاریخی این روستا موافقت شد.

آنالیز پرونده های ساخت و ساز در بافت تاریخی روستای روئین اسفراین

به گزارش وبلاگ خطاطی و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، علی مستوفیان روز چهارشنبه 18 تیرماه 99 اظهار کرد: در سومین جلسه شورای فنی میراث فرهنگی استان که روز سه شنبه 17 تیرماه 99 برگزار گردید، با صدور مجوز برای ساخت و ساز همگون با معماری سنتی روستای روئین موافقت شد.

او اضافه نمود: به منظور تجدید حیات منظر فرهنگی روستای تاریخی روئین و ساماندهی ساخت و سازها بر اساس ضابطه های معماری بافت تاریخی، هرگونه ساخت و ساز جدید باید با مجوز میراث فرهنگی انجام گردد.

روستای تاریخی روئین یکی از منحصر به فردترین بافت های تاریخی را در میان روستاهای کشور به خود اختصاص داده و واجد ارزش های تاریخی و فرهنگی است.

این روستا در سال 87 با شماره 22777 به ثبت آثار ملی رسید و از سال 97 پایگاه ملی میراث فرهنگی بافت تاریخی روستای رویین راه اندازی شد.

منبع: میراث آریا

به "آنالیز پرونده های ساخت و ساز در بافت تاریخی روستای روئین اسفراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز پرونده های ساخت و ساز در بافت تاریخی روستای روئین اسفراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید