رسول خادم: بعضی در تلاشند تختی را کمرنگ نمایند!

به گزارش وبلاگ خطاطی، دارنده مدال های طلای دنیا و المپیک و رییس سابق فدراسیون کشتی از بی توجهی اهالی ورزش و کشتی به زادروز دنیا پهلوان تختی که در تقویم رسمی به عنوان روز ملی کشتی نامگذاری شده، انتقاد کرد.

رسول خادم: بعضی در تلاشند تختی را کمرنگ نمایند!

رسول خادم در زمان ریاست بر فدراسیون کشتی، پس از چند سال کوشش و رایزنی خاتمه پیروز شد موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نامگذاری 5 شهریور زاد روز دنیا پهلوان تختی را به عنوان روز ملی کشتی، جلب کند و این روز رسما به عنوان روز ملی کشتی در تقویم رسمی ثبت شد.

در زمان ریاست وی نیز هر ساله به مناسبت این روز مراسم های مختلفی به وسیله فدراسیون و اهالی کشتی برای پاسداشت این روز برگزار می شد، اما چند سالی است با کناره گیری خادم از ریاست فدراسیون کشتی، پاسداشت این روز بزرگ نیز تا حد زیادی به فراموشی سپرده شده است.

رسول خادم با انتشار پستی در صفحه مجازی خود نسبت به بی توجهی به روز ملی کشتی انتقاد کرد و نوشت: پنجم شهریور روز ملی کشتی است، روزی که کوشش فراوان به احترام کسب افتخارات قهرمانی و مدال های ملی این رشته ورزشی کهن و از همه مهمتر پیوند ریشه دار و باستانی کشتی با مردمان ساکن در سرزمین ایران از هزاران سال پیش تا به امروز به نام کشتی نامگذاری گشت.

روز ملی کشتی مصادف است با زادروز پهلوان غلامرضا تختی بزرگ. نام جاودانی که چند سالی است بسیاری در کوششند تا در پشت نام های نان آور و مال آور دیگر کمرنگش نمایند!

و چه تلخ است هنگامی که در این کوشش، همراهی کسانی از خانواده ورزش و کشتی هم به چشم می خورد... بگذریم!

حالم چو دلیری است که از بخت بد خویش

در لشگر دشمن پسری داشته باشد!

منبع: فرارو

به "رسول خادم: بعضی در تلاشند تختی را کمرنگ نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسول خادم: بعضی در تلاشند تختی را کمرنگ نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید