روسای مرکز پژوهش های شورای شهر و دانشگاه فردوسی مشهد با هم دیدار کردند

به گزارش وبلاگ خطاطی، دیدار روسای دانشگاه فردوسی و مرکز پژوهش های شورای شهر مشهد برگزار و دو طرف بر تعامل بیشتر برای حل مسائل شهری تأکید کردند.

روسای مرکز پژوهش های شورای شهر و دانشگاه فردوسی مشهد با هم دیدار کردند

به گزارش خبرنگار استان های وبلاگ خطاطی، دیدار رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر مشهد با رئیس دانشگاه فردوسی به منظور آغاز دور تازه همکاری های مشترک برگزار گشت.

الهه سادات ذوقی، رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر مشهد در این دیدار بر ضرورت همکاری علمی دانشگاه فردوسی به مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: گام هایی برای تسهیل در تعاملات، می تواند زمینه ساز هم افزایی بیشتر دانشگاه و شورای شهر باشد.

ذوقی بیان کرد: رویکرد اصلی مرکز پژوهش ها در دوره تازه، استفاده از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی با رویکرد مساله محوری است و از این جهت مرکز پژوهش های شورای شهر در ماه های گذشته اقداماتی برای دریافت نظرات کارشناسان درباره مسائل مشهد انجام داده است که این مسائل با بهره گیری از بدنه علمی و دانشگاهی، حل می شود.

رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر مشهد تأکید کرد: نظرات کارشناسان و استادان دانشگاه می تواند ملاک عمل مجریان قرار گیرد.

در ادامه این دیدار، احد ضابطیان، رئیس دانشگاه فردوسی بر ضرورت شناسایی ضعف و قوت حضور دانشگاه و دانشگاهیان در مدیریت شهری و حل مسائل شهری تأکید کرد.

ضابطیان گفت: مرکز پژوهش های شورای شهر باید نسبت به کنترل پروژه های پژوهشی و علمی خود نهایت دقت را داشته باشد و اهمیت دارد که تمام بخش های مرتبط با هر پژوهش، خود را متصل به پژوهش بدانند و نسبت به خروجی آن تعلق خاطر داشته باشند.

وی شرح داد: شهر مشهد موضوعات مختلفی دارد و اگر اولویت بندی مناسبی نداشته باشیم، ممکن است نتوانیم به تمام مسائل محروی بپردازیم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد مسائل اجتماعی به ویژه در حاشیه شهر را در مسائل شهری مشهد اولویت دار دانست و گفت: ترجیح ما این است که مسائل از سوی مجریان طرح شود و ما با تکیه بر مسائل اجرایی، پژوهش های مرتبط را به پایان برسانیم.

وی گفت: برخی تعاملات با شهرداری قبلا ایجاد شده که در نظر داریم از دل این تعاملات بدانیم دانشگاه تا چه اندازه برای شهر مفید است.

گفتنی است در پایان این دیدار طرفین ضمن تبادل پیش نویس تفاهم نامه همکاری مشترک، نسبت به افزایش سطح همکاری ها ابراز امیدواری کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روسای مرکز پژوهش های شورای شهر و دانشگاه فردوسی مشهد با هم دیدار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسای مرکز پژوهش های شورای شهر و دانشگاه فردوسی مشهد با هم دیدار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید