لامبدا به ایران نزدیک می گردد

به گزارش وبلاگ خطاطی، رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به خطر شیوع واریانت لامبدا در کشور گفت: این واریانت در کشور هایی مانند ترکیه، قطر و هندوستان شناسایی شده است، بنابراین باید نگران ورود آن به کشور باشیم.

لامبدا به ایران نزدیک می گردد

به گزارش وبلاگ خطاطی، علیرضا ناجی اضافه نمود: درست است که سازمان دنیای بهداشت هنوز لامبدا را به اسم یک واریانت نپذیرفته است، اما این جهش ویروسی، خصوصیات تبدیل شدن به واریانت را دارد.

به گفته ناجی، واریانت لامبدا که به تازگی به اسم تهدیدی عظیم در کشورهای جنوب شرق قاره آسیا ازجمله تایلند، هندوستان و مالزی شناخته شده است، قدرت انتقال پذیری، سرایت پذیری و فرار از ایمنی بیشتری نسبت به واریانت دلتا ویروس دارد. ویروس جهش یافته لامبدا در بیش از 30 کشور دنیا شناسایی شده است.

این ویروس شناس اضافه نمود: در صورت ورود این واریانت به کشور، می تواند به چالش تازه برای مدیریت ویروس کرونا تبدیل گردد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به ورود واریانت های بتا و دلتا به کشور و ایجاد موج های چهارم و پنجم، اسم کرد: اگر لامبدا هم وارد کشور گردد، می تواند بروز پیک های بعدی در کشور را ایجاد کند، مگر این که مدیران سلامت کشور، برای مدیریت ویروس کرونا، برنامه دیگری غیر از آنچه که تا امروز در پیش گرفته اند، به کار ببندند، در این صورت، می توانیم امیدوار باشیم که ورود لامبدا تهدیدی جدی برای سلامتی مردم به تعداد نمی رود.

منبع: جام جم آنلاین

به "لامبدا به ایران نزدیک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامبدا به ایران نزدیک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید