منطقه حفاظت شده لشگر یکی از جاذبه های دیدنی استان همدان است

به گزارش وبلاگ خطاطی، سیری در ایران/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، منطقه حفاظت شده لشگر یکی از جاذبه های دیدنی استان همدان است.

منطقه حفاظت شده لشگر یکی از جاذبه های دیدنی استان همدان است

منطقه حفاظت شده لشگر در در شرق و جنوب شرق شهر ملایر واقع شده است. این منطقه با مساحتی در حدود 16 هکتار به سبب ویژگی های طبیعی، دارای تنوع گیاهی و جانوری مناسبی بوده و از زیست بوم های پویا و تا حدودی بکر استان همدان محسوب می گردد. این منطقه از لحاظ موقعیت طبیعی و توپوگرافی دارای سه منطقه کوهستانی، تپه ماهوری و دشتی می باشد. ارتفاع بلندترین نقطه این منطقه 2758 متر از سطح دریا هست. منطقه ها کوهستانی این زیستگاه محل زندگی کل و بز، منطقه ها تپه ماهوری آن زیستگاه گونه حمایت شده قوچ و میش ارمنی و منطقه ها دشتی نیز به سبب تغییر نوع کاربری زمین از جانب روستائیان بصورت کشت باغ های انگور درآمده است.

از پستانداران منطقه میتوان پازن، گوسفند وحشی، گرگ، شغال، روباه، تشی، خرگوش، گورکن، کفتار و رودک و از پرندگان کبک، تیهو، باقرقره، عقاب طلایی، فاخته، دلیجه، کمر کولی، پری شاهرخ و چکچک و از خزندگان انواع مار را نام برد. منطقه حفاظت شده لشگردر دارای چشمه های دائمی و فصلی متعددی بوده و از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است بطوریکه بیشتر ذخایر گیاهی استان همدان در آن دیده می گردد. پوشش گیاهی در ارتفاعات ضعیف تر از دامنه ها است. در اطراف چشمه ها و جویبارها گیاهان علوفه ای غالب هستند درحالیکه در ارتفاعات گیاهان درختچه ای بویژه گون و کلاه میرحسن فراوان دیده می گردد. در دامنه ها گونه های متعددی از گندمیان و تیره نعناعیان به فراوانی می روید. در این منطقه انجیر و بادام کوهی نیز مشاهده می گردد.

از گیاهان دارویی منطقه نیز میتوان به کنگر، کاسنی، ریواس، کاکوتی، شیرین بیان، بارهنگ، پون، پنیرک و شمعدانی اشاره نمود. این منطقه در زمستان سال 1363 خورشیدی به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی گردید و پس از آن به جهت بهبود شرایط اکولوژیکی و زیستی، در زمستان سال 1369 خورشیدی به عنوان منطقه حفاظت شده مطرح شد.

منبع: همگردی

به "منطقه حفاظت شده لشگر یکی از جاذبه های دیدنی استان همدان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه حفاظت شده لشگر یکی از جاذبه های دیدنی استان همدان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید