6 نکته کلیدی در رنگ امیزی سقف منزل

به گزارش وبلاگ خطاطی، رنگ امیزی سقف منزل تاثیر زیادی بر زیبایی و جلوه خانه دارد. بسیاری از طراحان دکوراسیون و معمار ها (درست یا غلط) سقف را دیوار پنجم اتاق یا خانه میدانند و بر تاثیر ان در زیبایی محیط تاکید میکنند.

6 نکته کلیدی در رنگ امیزی سقف منزل

از انجایی که این اهمیت را میدانیم ، در این مطلب به باید ها و نباید های رنگ امیزی سقف منزل پرداخته ایم.

در فرایند رنگ آمیزی اماکن مسکونی و تجاری، به جرات میتوان گفت : رنگ امیزی سقف منزل و ساختمان سخت ترین قسمت است.

مشکلاتی از قبیل پاشیدن و چکه کردن رنگ، عدم تسلط کافی هنگام کار، یکنواخت نشدنِ نتیجه نهایی، همه و همه موجب میگردد بسیاری از افراد، رنگ امیزی سقف منزل را نادیده گرفته و به گچ بری اکتفا کنند.

در فرایند رنگ امیزی سقف منزل این نکات را جدی بگیرید

پیش از انجام رنگ امیزی سقف منزل و ساختمان، و بعلاوه در حین فرایند کار، باید چند نکته را در نظر بگیرید :

  • پیش از آغاز، وسایل و لوازم را از محیط خارج کرده و یا روی انها را به خوبی از طریق کاور های ضد رنگ بپوشانید تا کمترین خسارت ممکن به لوازمتان وارد گردد.
  • اسپری های رنگ و یا قلم مو های نقاشی در مقایسه با غلتک ها هم عملکرد سخت تر و کند تری دارند و هم اندازه چکه کردن رنگ در آنها بیشتر است. پس به اسم یک انتخاب مناسب، از غلتک استفاده نمایید.
  • از سبک ترین غلتک های موجود بهره ببرید تا در حین کار خستگی کمتری را متحمل شوید.
  • نردبان ها و یا چهارپایه های ساختمانی بلند، نسبت به داربست ها بهتر هستند و سرعت شما را افزایش میدهند.
  • اگر قصدِ رنگ آمیزی تمامِ اتاقِ مورد نظر را دارید، بهتر است از سقف آغاز کنید. چرا که علاوه بر طولانی بودن، ممکن است پاششِ آن به دیوار ها موجب بروز انواع لک ها بگردد. پس خود را در خطرِ دوباره کاری نیندازید.
  • زمان، حتما حواستان به مدت زمانی که به این کار اختصاص میدهید باشد. فرایند رنگ امیزی سقف منزل زمان بر خواهد بود.

چه رنگی برای سقف من مناسب تر است ؟

  • اغلب افراد از رنگ سفید برای سقف های خود استفاده میکنند که اولین انتخابِ یک خانه کلاسیکِ ایرانی است. از نظر دکوراسیون و نور پردازی، گستره دید و بعلاوه جلوه منزل، رنگ سفید مناسب ترین انتخاب میباشد و در درجه دوم میتوانید از رنگ نخودی هم بهره ببرید.

    رنگ های سفید خود دارای سه تناژ مختلفِ مات، براق و ساده هستند. رنگ های مات سقف شما را کوچکتر و کوتاه تر نمایان میکنند و رنگ های براق هم چشم را اذیت میکنند.

  • سیاه، برای رنگ امیزی سقف منزل، عامه پسند نیست و تنها با مدل هایی خاص از دکوراسیون میتوان از آن استفاده کرد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که به دکوراسیون و رنگ های خاص و منحصر به فرد علاقع مندید میتوانید از متخصصان این زمینه یاری گرفته و سپس اقدام به رنگ امیزی سقف منزل خود کنید.
  • در حالت کلی برای آنکه از رنگ تیره جهت رنگ امیزی سقف منزل و یا اتاق خود بهره ببرید، بهتر است کف و سقف را با هم هماهنگ نمایید تا ظاهر و جلوه بهتری داشته باشند. برای این کار میتوانید از انواع پارکت ها یا سنگ های تیره استفاده کرده و یا فرش خود را به رنگ سقف یا نزدیک آن انتخاب کنید.
  • ترکیب رنگ های تیره و روشن به صورت راه راه یا شطرنجی برای رنگ امیزی سقف منزل انتخاب مناسبی نیست. البته به استثنا سیاه و سفید که اگر با دکوراسیونی در همین سبک ادغام گردد، میتواند زیبا و چشم نواز باشد.

دیزاین سقف از طریق طرح و رنگ :

برای افرادی که دوست دارند سقفِ طرح دار داشته باشند هم چند انتخاب مختلف وجود دارد :

میتوان در رنگ امیزی سقف منزل از انواع شابلون ها با طرح های مختلف استفاده نمود که مطابق سلیقه شما سقف منزل را طراحی میکنند.

استفاده از انواع پترن ها و الگو های از قبل آماده هم یکی از راه های طراحی روی سقف میباشد.

استفاده از طرح های هندسی در دیزاین اتاق

  • در صورتی که اتاق دارای لوستر های گردان، منشعب و یا پنکه های سقفی استف میتوانید سقف را هماهنگ با آن به صورت طرحی گردان رنگ آمیزی نمایید. این کار موجب هماهنگی سقف و لوستر یا پنکه شده و برای اتاق بچه ها و نوجوانان مورد استفاده قرار میگیرد.
  • در رنگ امیزی سقف منزل، جهت ایجاد فضایی ارامش بخش و محبت آمیز که حس راحتی و استراحت را القا کند؛ مانند تی وی روم ها یا اتاق های نشیمن میتوان از ترکیب رنگ های خنثی (توسی / خاکستری) با پارتیشن بندی و نور پردازی ملایم استفاده نمود.
  • در هنگام استفاده از رنگ خنثی جهت رنگ امیزی سقف منزل دو نکته را مد نظر داشت باشید :

    اول : از رنگ های خنثی روشن بهره ببرید تا فضا را دلمرده و غمگین نکنند.

دوم : اگر سقف منزل شما بلند است اقدام به این سبک رنگ امیزی نمایید.

منبع: اتاق

به "6 نکته کلیدی در رنگ امیزی سقف منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته کلیدی در رنگ امیزی سقف منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید