از تاثیر ویتامین D بر پوست غافل نشوید

به گزارش وبلاگ خطاطی، برای نگهداری از پوست خود می بایست ویتامین هایی که پوست به آن ها نیازمند است را بشناسید و مواد غذایی که سرشار از آن ویتامین ها باشند را بیشتر در رژیم غذایی خود بگنجانید.

از تاثیر ویتامین D بر پوست غافل نشوید

راه و روش برای نگهداری از پوست کم نیست اما انتخاب یک روش که بتواند با استفاده از مواد طبیعی و ویتامین های مخصوص پوست و بدون کاربرد قرص ها و لوسین های شیمیایی پوست را به شادابی و جوانی برساند و برای طولانی مدت به همین منوال باقی بماند، یک راه کار عاقلانه است. در ادامه این مطلب از وبلاگ خطاطی درباره تاثیر ویتامین D بر پوست صحبت خواهیم کرد.

چرا پوست به ویتامین احتیاج دارد ؟

ویتامین ها پوست را هیدراته می نمایند. آن ها می توانند سلول های مرده پوست را از بین برده و سلول های جدید و نو را جایگزین آن ها نمایند. عفونت ها و استرس اکسیداتیو نیز به یاری ویتامین های مورد احتیاج پوست از بین خواهند رفت.

در صورتی که برای کاهش فرایند پیری پوست خود در حال کوشش هستید یا می کوشید پوست تان را نرم و لطیف کنید و کلیه مسائل پوستی را برطرف کنید می بایست ویتامین کافی به پوست برسانید.

پوست وسیع ترین و گسترده ترین ارگان بدن است که باید در برابر تابش اشعه های فرابنفش خورشید محافظت گردد. نخستین توصیه متخصصان پوست این است که از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست خود بهره ببرید. علاوه بر استفاده از کرم های ضدآفتاب، ویتامین ها نیز در حفظ سلامت پوست و نیز حفظ جوانی پوست نقش بسزایی دارند. بهترین ویتامین ها برای پوست عبارت اند از ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین K که هم در مکمل های غذایی و هم در محصولات مراقب از پوست یافت می شوند.

ویتامین D

ویتامین D یکی از بهترین ویتامین ها برای پوست است. این ویتامین بیش از هر روش دیگری بر اثر جذب پوستیِ نور آفتاب در بدن ساخته می گردد. طی این فرایند، کلسترول پوست به ویتامین D تبدیل می گردد.

ویتامین D سیستم ایمنی بدن و توانایی بدن را تقویت می نماید و جوانی با عفونت ها به خصوص عفونت های پوست مبارزه می نماید. این ویتامین برای سلامت پوست بسیار بسیار مهم است. پاتوژن های خارجی که به صورت دائم در معرض سموم هستند به یاری این ویتامین پاکسازی می شوند و بهبود می یابند.

فواید ویتامین D برای پوست

  • اگزما و پسوریازیس: یکی از شناخته شده ترین کاربردهای ویتامین D درمان اگزما و پسوریازیس است. برای درمان این بیماری ها از کرم موضعی ویتامین D یا مکمل های ویتامین D استفاده می گردد.
  • درمان آفتاب سوختگی: ویتامین D3 دارای خواص ضد التهابی قوی است و برای درمان آفتاب سوختگی مفید است.
  • جوان سازی پوست صورت: ویتامین D دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از پیری زودرس جلوگیری نموده و برای برطرف چین و چروک و جوان سازی پوست صورت مفید است.
منبع: پیام دلتا

به "از تاثیر ویتامین D بر پوست غافل نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تاثیر ویتامین D بر پوست غافل نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید