انتقاد به صادر نشدن قبض جرائم پرونده های شهرسازی در شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ خطاطی، تهران (پانا) - رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای شهر تهران گفت شهرداری تهران باید تاریخ صدور قبض جریمه در پرونده های شهرسازی براساس تاریخ نهایی معین تکلیف پرونده شهرسازی اجرا شده و از دریافت هرگونه وجه اضافی از شهروندان خودداری کند. ضروری است شورا و شهرداری درمورد پرونده هایی که پیش از یکم تیرماه معین تکلیف شده اما قبض صادر نشده، تصمیمی مجزا اتخاذ کند.

انتقاد به صادر نشدن قبض جرائم پرونده های شهرسازی در شهرداری تهران

حجت نظری در سیصد و چهارمین جلسه شورا گفت: ولادت با سعادت حضرت امام رضا علیه السلام را به شیعیان در سراسر دنیا و خصوصا مردم تهران تبریک عرض می کنم. بعلاوه با شروع تابستان و اوجگیری گرما از مردم می خواهم که در مصرف آب صرفه جویی نموده و البته از وزارت نیرو هم می خواهم هدر رفت آب در چرخه توزیع را کنترل و اصلاح کند.

وی اضافه کرد: تذکر امروز بنده پیرامون موضوعی است که به وسیله چندتن از شهروندان تهران متوجه آن شدم و در آنالیز های بعدی بنده هم معین شد که موارد زیادی از این اتفاق نامبارک اتفاق افتاده که ضروری است شهرداری تهران و البته شورای شهر حتما به آن ورود کند.

نظری گفت: شهرداری تهران تا به امروز قبض جریمه بعضی از پرونده های شهرسازی را که در ماه های قبل مشخص تکلیف شده، صادر ننموده است. این اقدام برخلاف اخلاق و قانون بوده و به هیچ وجه جای دفاع ندارد.

وی اضافه کرد: مدیران شهرداری تهران قطعا در جریان هستند که این اقدام این شائبه را ایجاد می نماید که خدای ننموده شهرداری تهران میخواهد تا با این تاخیر در صدور قبوض، جرائم را با نرخ نو که از ابتدای تیرماه اعمال می گردد محاسبه و دریافت کند. اقدامی که اخلاقی و قانونی نیست و حتما باید جلوی آن گرفته گردد. چرا باید کسی که تکلیف پرونده اش پیش از این تاریخ روشن شده، کارش معطل گذاشته گردد تا بعد از یکم تیرماه 23درصد مازاد جریمه بپردازد؟ بنده حتی هفته گذشته پیرو درخواست یکی از شهروندان که به دفترم مراجعه نموده بود، با شهرداری منطقه یک نامه نگاری کردم اما شهردار منطقه بر تخلفش اصرار کرد. به نظر می رسد شهرداری با این کار خلاف قانون خواسته کسری بودجه خود را جبران کند که البته از آقای حناچی انتظار می رود به جای دست در جیب مردم کردن، از راه های مشروع به کسب عایدی اقدام کند.

نظری اظهار کرد: لذا به شهردار تهران تذکر می دهم که تاریخ صدور قبض جریمه در پرونده های شهرسازی براساس تاریخ نهایی مشخص تکلیف پرونده شهرسازی اجرا شده و از دریافت هرگونه وجه اضافی از شهروندان خودداری کند. ضروری است شورا و شهرداری درمورد پرونده هایی که پیش از یکم تیرماه مشخص تکلیف شده اما قبض صادر نشده، تصمیمی مجزا اتخاذ کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "انتقاد به صادر نشدن قبض جرائم پرونده های شهرسازی در شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد به صادر نشدن قبض جرائم پرونده های شهرسازی در شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید