به نهنگ مرده نزدیک نشوید

به گزارش وبلاگ خطاطی، مقامات جزیره اولاند در سوئد به شهروندان و گردشگران هشدار داده اند به لاشه مرده نهنگی که در آب های ساحلی غوطه ور است نزدیک نشوند چرا که هر لحظه امکان انفجار و از هم پاشیدن آن وجود دارد.

به نهنگ مرده نزدیک نشوید

به گزارش وبلاگ خطاطی، لاشه این نهنگ بزرگ الجثه از هفته گذشته در ساحل جنوب شرقی جزیره در نزدیک شهر کوچک موربیلونگا روی آب شناور بوده است.

نهنگ شناور در آب از نوع نهنگ های موسوم به گوژپشت یا کوهان دار به شمار می رود که حدود 12 تا 16 متر طول دارند و وزن آن ها به 36 تُن هم می رسد.

شهرداری این ناحیه با هشدار شدید به مردم محلی از آن ها خواست که تحت هیچ شرایطی به درون آب نفرایند و به لاشه نزدیک نشوند.

در بیانیه ای که مسئولان شهری منتشر کردند آمده است: گزارش شده است که مردم به نزدیکی لاشه نهنگ مرده ای که در ساحل جنوب شرقی اولاند غوطه ور است نزدیک شده اند. این برای افراد خطرناک است و ممکن است به آن ها آسیب برساند.

مقامات محلی زمانی که در هفته گذشته از وجود نهنگ مطلع شدند از لاشه برای فهمیدن علت مرگ نمونه برداری کردند.

استفان آسن، مسئول بخش محیط زیست در شهرداری موربیلونگا، گفت: در حال حاضر نهنگ به دلیل فرایند تجزیه در حال تخمیر است و ممکن است منفجر گردد. اینها خطرات بالقوه بزرگی هستند که نباید نادیده گرفته شوند.

وی اضافه نمود: وقتی ماموران شهرداری به سراغ لاشه نهنگ می فرایند با تجهیزات محافظتی و کلاه ایمنی این کار را انجام می دهند.

شهر موربیلونگا کمتر از 2000 سکنه دارد و مطابق گزارش ها لاشه نهنگ در فاصله 40 متری ساحل آن در آب غوطه ور است.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

به "به نهنگ مرده نزدیک نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به نهنگ مرده نزدیک نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید