بورس، افت قیمت دلار را پیشخور کرده است

به گزارش وبلاگ خطاطی، عباس آرگون با بیان اینکه تحریم ها بهای تمام شده کالاها را 20درصد افزایش داد، گفت: اگرچه افت نرخ دلار، تاثیر موقت در بهای سهام شرکت های بورسی صادرات محور دارد، اما احیای برجام بسیاری از هزینه های تحمیلی ناشی از تحریم را منتفی خواهد کرد.

بورس، افت قیمت دلار را پیشخور کرده است

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران: به ایجاد ظرفیت های مناسب برای فرایند صعودی بازار اشاره کرد و افزود: امیدواریم در دوران دولت جدید به سمت استفاده از این فرصت ها پیش برویم، به هیچ عنوان نباید به صورت موقت ساز و کار لازم برای معاملات بورس فراهم شود و بعد، این بازار به حال خود رها شود.

او، نتیجه مذاکرات وین را به عنوان یکی از نگرانی های فعلی بازار عنوان کرد و گفت: به نظر می رسد با ایجاد موافقت در مذاکرات وین با کاهش شدیدی در قیمت دلار روبه رو نشویم، مگر آنکه به دنبال سرکوب قیمت دلار باشیم که به هیچ عنوان این موضوع به صلاح اقتصاد کشور نخواهد بود.

آرگون با بیان اینکه اکنون انتظارها نسبت به افزایش و کاهش قیمت ها بیش از حد واقع است، گفت: شاید با ایجاد دسترسی کشور به منابع ارزی شاهد افت مقطعی قیمت دلار باشیم و در سهام شرکت های صادرات محور افتی در قیمت و معاملات آنها اتفاق بیفتد، اما از طرف دیگر به دلیل برداشته شدن محدودیت ها بسیاری از هزینه هایی که شرکت ها بابت تحریم های اعمال شده پرداخت می کردند منتفی می شود که همین موضوع را می توان به عنوان منفعت و نقطه مثبت مذکرات وین عنوان کرد.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: اکنون با وجود تحریم ها امکان نقل و انتقال پول وجود ندارد و به دلیل این محدودیت ها نمی توان کالاها را در بازارهای رقابتی به فروش رساند، بلکه کالاها باید فقط به افرادی خاص فروخته شوند و همچنین در کنار این محدودیت ها به راحتی امکان تامین مواد اولیه و خرید آنها وجود ندارد.

بورس، افت قیمت دلار را پیشخور کرده است

این فعال اقتصادی همچنین با بیان اینکه تحریم ها حدود 20 درصد از بهای تمام شده کالاها را افزایش داده است، گفت: در کنار آن نیز سود صادرات هم با کاهش همراه شده است؛ بنابراین درست است که با از بین رفتن تحریم ها برای مدتی موقت شاهد کاهش قیمت دلار باشیم اما با برداشته شدن محدودیت ها، عملیات اجرایی شرکت ها با فراغ بال بیشتری انجام می شود و همچنین شرکت ها با کاهش بهای تمام شده همراه خواهند شد.

آرگون ادامه داد: به نظر نمی رسد که با اعلام اخبار نتایج مثبت در مذاکرات وین قیمت دلار به محدوده های قیمتی 15 هزار تومان برسد.

به گفته نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران، قیمت دلار در آن در زمان نهایت به نرخ 20 هزار تومان خواهد رسید که در چند وقت اخیر نرخ دلار به این محدوده ها رسیده بود و بازار این موضوع را پیشخور کرده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "بورس، افت قیمت دلار را پیشخور کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس، افت قیمت دلار را پیشخور کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید