تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی در پایتخت پرتغال

به گزارش وبلاگ خطاطی، صدها نفر از مردم پرتغال با تجمع در میدان اصلی لیسبون، به کشته شدن یک بازیگر سیاهپوست توسط یک جوان سفیدپوست و نژادپرستی سازمان یافته در این کشور اعتراض کردند.

تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی در پایتخت پرتغال

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ خطاطی، در پی کشته شدن یک بازیگر سیاهپوست در یکی از خیابان های شلوغ لیسبون پایخت پرتغال، صدها نفر با تجمع در میدان اصلی این شهر، خواهان عدالت برای رنگین پوستان شدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، خانواده این بازیگر سیاهپوست، که توسط یک جوان سفیدپوست چند بار مورد اصابت گلوله نهاده شد، می گویند او پیشتر نیز توسط ضارب تهدید به قتل شده و اظهارات نژادپرستانه شنیده بود.

معترضان به نژادپرستی در پرتغال، در این تظاهرات مسالمت آمیز ضمن رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتشار ویروس کووید19، پلاکاردهایی با نوشته های عدالت و نژادپرستی می کُشد در دست داشتند.

یکی از شرکت کنندگان در این اعتراضات به رویترز گفت: از مسئولان [دولتی] تا زندگی عادی، پرتغال هنوز هم یک کشور نژادپرست است.

به نوشته رویترز، شورای اروپا در سال 2018 طی گزارشی اعلام نموده بود شکایت های متعددی از خشونت نژادپرستانه توسط پلیس پرتغال دریافت نموده است.

موج نخست تظاهرات و اعتراضات به خشونت و تبعیض نژادی پلیس آمریکا از مینیاپولیس شروع شد و به سرعت به دیگر شهرهای این کشور و حتی دیگر کشورهای دنیا گسترش یافت.

چندی پیش نیز صدها آلمانی روز شنبه در تظاهرات ضد نژادپرستی، با ادای احترام به سیاه پوست کشته شده توسط پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس، خواهان احترام به انسانیت و برابری نژادها شدند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی در پایتخت پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی در پایتخت پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید