جلد نخست کتاب میراث فرهنگی غیر منقول ایران منتشر شد

به گزارش وبلاگ خطاطی، آثار تاریخی- فرهنگی ثبت شده در لیست آثار ملی ایران از تاریخ 24/6/1384تا آخر 1398 در این کتاب آمده است.

جلد نخست کتاب میراث فرهنگی غیر منقول ایران منتشر شد

جلد نخست کتاب میراث فرهنگی غیر منقول ایران شامل لیست آثار غیر منقول ثبت شده به تفکیک استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی،خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان،سمنان، سیستان و بلوچستان و فارس است.

ثبت مواریث تاریخی -فرهنگی و طبیعی و ناملموس کشور با مستند کردن مشخصات ویژگی های ارزشمند آثار، ضمن مهیا کردن امکانات لازم برای ارتقای شناخت ارزش های تاریخی، فرهنگ و طبیعی آثار، پشتوانه ای قانونی و حقوقی برای حفاظت پایدار ثبت شده در لیست آثار ملی و فهارس ذیربط را فراهم می آورد.

این اقدام بعلاوه آغازگر تکمیل مطالعات پژوهشی درباره آثار ثبت شده و نیز مهیا کردن این آثار برای ثبت در لیست های میراث جهانی است. تا کنون 34985 اثر تاریخی و فرهنگی منقول و غیر منقول، 755 اثر طبیعی،2372 عنصر فرهنگی ناملموس در لیست آثار ملی و فهارس ذیربط و بعلاوه تا کنون 24 اثر فرهنگی-تاریخی و طبیعی و 14عنصر فرهنگی ناملموس کشور در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

مجموعه 5جلدی پیش رو که به تبیین فرایندهای اجرایی امور مربوط به ثبت آثار تاریخی-فرهنگی معین حریم آثار و بعلاوه انتشار فهارس مرتبط با آثار ثبت شده در لیست آثار ملی و حرایم آن می پردازد فارغ از جنبه های علمی و پژوهشی آن امری مهم در شفاف سازی اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جلد نخست کتاب میراث فرهنگی غیر منقول ایران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلد نخست کتاب میراث فرهنگی غیر منقول ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید