خبرنگاران نماینده بوکان: کیفیت آموزش مجازی دانش آموزان نیازمند بازنگری است

به گزارش وبلاگ خطاطی، مهاباد- خبرنگاران- نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرایند آموزش در سال تحصیلی آینده در مدارس به صورت مجازی برگزار خواهد شد گفت: کیفیت این نوع آموزش مجازی به دانش آموزان نیازمند بازنگری توسط مسوولان است.

خبرنگاران نماینده بوکان: کیفیت آموزش مجازی دانش آموزان نیازمند بازنگری است

انورحبیب زاده عصر روز پنجشنبه در دیدار با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه نمود: استفاده از فضای مجازی و آموزش از راه دور برای تداوم فرایند آموزش دانش آموزان بسیار مهم بوده و آموزش برای سال تخصیلی جدید به همان صورت ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: در این راستا برای آموزش کیفی به صورت مجازی در سطح کشور باید برنامه ریزی های لازم در دستور کار مسوولان امر و آموزش و پرورش قرار گیرد.

کننده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: مراکز آموزشی، معلمان و همه دانش آموزان باید دسترسی کاملی به این نوع آموزش داشته باشند و از هم اکنون برای فراهم کردن سازوکارهای آن اقدامات لازم انجام شود تا از اختلال در آموزش دانش آموزان و تضییع فرصت تحصیل آنان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه کمبود نیرو در آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: پایه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش شروع می شود در نتیجه باید همگی نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت داشته باشند.

حبیب زاده، پایه و اساس توسعه هر کشور را متکی بر آموزش و پرورش و جایگاه معلمان در آن جامعه عنوان کرد و گفت: ارزش و جایگاه معلمان بسیار بالاتر از شرایط فعلی است و کنندگان مردم در مجلس از مطالبات معلمان و آموزش و پرورش حمایت خواهند کرد.

وی در ادامه بر پیگیری مسائلی از قبیل شرایط معیشتی فرهنگیان، سرانه فضای آموزشی، کمبود معلم و نیروی متخصص در آموزش و پرورش، چند شیفته بودن مدارس را خواستار شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در ایام بیماری کرونا مجاهدان آموزش در کنار مجاهدان سلامت دست از تلاش برنداشته و هرگز اجازه ندادند که تعلیم و آموزش تعطیل شود.

علی اکبر صمیمی در خصوص فضاهای آموزشی سطح استان اضافه نمود: با توجه به اینکه چهار هزار و 500 کلاس درس غیراستاندار در آذربایجان غربی وجود دارد مسوولان و کنندگان باید نگاه ویژه به این استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه پروژه های آموزشی که بالای 70 درصد پیشرفت دارند برای مهرماه به بهره برداری می رسد، اضافه نمود: در حال حاضر 2 هزار و 424 کلاس درس در سطح استان در حال احداث است که برخی از آنها برای مهرماه آماده خواهد شد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص مدارس خیرساز نیز اضافه نمود: در سطح استان 29 پروژه آموزشی با 140 کلاس درس توسط خیران در دست احداث است و 103 مدرسه با 425 کلاس درس نیز به صورت مشترک توسط خیران و دولت در دست اجرا است.

سرپرست فرمانداری بوکان نیز در این جلسه زیرساخت های آموزشی این شهرستان را فرسوده و پایین تر از استانداردهای استانی عنوان کرد و گفت: در حوزه نوسازی مدارس با مسائل جدی روبرو هستیم و جدیت لازم جهت رفع نواقص در این حوزه مشاهده نمی شود.

لقمان خسروپور درخواست اصلی شهرستان را تکمیل و به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام آموزشی عنوان کرد و اضافه نمود: تعداد 9 مدرسه نیمه تمام در سطح شهر بوکان وجود دارد که هشت مدرسه آن دارای پیشرفت فیزیکی 80 درصد است که امید است برای مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش شود.

کرونا در چند ماه گذشته همه جهان را در برگرفته و سبک زندگی را دگرگون کرد در این میان آموزش و پرورش بیشترین تغییرات را بر اثر این ویروس پشت سر گذاشت و البته آموزش مجازی را تجربه کرد؛ تجربه ای که با ضعف ها و قوت هایی همراه بوده است.

آذربایجان غربی دارای 607 هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند؛ 40 درصد دانش آموزان استان روستایی هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده بوکان: کیفیت آموزش مجازی دانش آموزان نیازمند بازنگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده بوکان: کیفیت آموزش مجازی دانش آموزان نیازمند بازنگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید