خبرنگاران 43 هزار و 939 تماس با مرکز اورژانس ایلام برقرار شد

به گزارش وبلاگ خطاطی، ایلام - خبرنگاران - رییس فوریت های پزشکی ایلام گفت: 43 هزار و 939 تماس در نیمه نخست سال جاری با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی (115) این استان از سوی مردم برقرار شد.

خبرنگاران 43 هزار و 939 تماس با مرکز اورژانس ایلام برقرار شد

به گزارش وبلاگ خطاطی، دکتر صیدنور علیمردای روز دوشنبه در جمع وبلاگ خطاطی گفت: از این تعداد تماس تلفنی با مرکز فوریت های پزشکی استان 9 هزار و 49 نفر به مراکز درمانی انتقال یافته است.

وی اضافه نمود: تمامی ماموریت های فوریت پزشکی از لحظه تماس تا انتها ماموریت در سامانه مورد نظر ضبط و ثبت می گردد به طوری که در این مدت 11 هزار و 657 ماموریت صورت گرفته که از این تعداد 473 بین مراکز بوده است.

رییس فوریت های پزشکی ایلام یادآور شد: مرکز کنترل ارتباطات 115 در مرکز ایلام متمرکز است و 12 نفر به صورت شبانه روز و در سه شیفت کاری در این مکان مشغول به خدمت هستند.

علیمرادی از استقرار 40 پایگاه(28 پایگاه جاده ای و 12 پایگاه شهری) در سطح استان اطلاع داد و گفت: وظیفه فوریت های پزشکی رسیدن بر بالین بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن، جلوگیری از صدمه بیشتر مصدومان در صحنه حادثه و در نهایت انتقال مصدوم از منزل یا محل حادثه به مراکز درمانی است.

وی با اشاره به ماموریت های صورت گرفته در موضوع کرونا تاکید نمود: در نیمه نخست امسال 2 هزار و 188 نفر بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی انتقال داده شد که از این تعداد یک هزار و 308 نفر از منزل و 808 نفر بین مراکز درمانی استان منتقل شده است.

رییس فوریت های پزشکی ایلام اضافه نمود: از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون سه هزار و 177 کارمند به این ویروس مبتلا شده که از این تعداد 462 نفر مربوط به حوزه بهداشت، 746 نفر حوزه درمان است.

دکتر علیمرادی اضافه نمود: یکی از مراکز مهم فوریت های پزشکی استان، مرکز اورژانس هوایی 115 است که در این مدت 143 مورد درخواست آمبولانس هوایی جهت اعزام بیمار صورت گرفته که از این تعداد 137 پرواز منجر به ماموریت شده است.

وی گفت: با وجود مسائل اقتصادی فوریت های پزشکی از سال گذشته تا کنون چهار پایگاه فوریت های پزشکی با اعتبار بیش از 15 میلیارد ریال در سطح استان احداث شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 43 هزار و 939 تماس با مرکز اورژانس ایلام برقرار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 43 هزار و 939 تماس با مرکز اورژانس ایلام برقرار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید