داروی ایبوپروفن چیست؟ ، شش نکته برای استفاده از آن

به گزارش وبلاگ خطاطی، ایبوپروفن دارویی ضد التهابی و غیراستروئیدی (NSAID) است که بیشتر به عنوان مسکن برای انواع دردهای مختلفی تجویز و استفاده می گردد تا درد و التهاب را کم کند. بعد از خرید ایبوپروفن باید نکاتی را در خصوص این دارو بدانید مثلا باید روی بسته این دارو را بخوانید تا مطمئن شوید ٬ که حتما ایبوپروفن است و با داروهایی مه نامی شبیه به آن دارند اشتباه نشده باشد یا حتی مطمئن شوید شرکت فراوری کننده آن عناصر ایبوپروفن را تغییری نداده باشد که ممکن است شما آسیب برساند. شش نکته دیگر برای این دارو و اینکه بدانید داروی ایبوپروفن چیست وجود دارد که باید با آن ها آشنا شوید ٬ پس با خبرنگاران همراه باشید.

داروی ایبوپروفن چیست؟ ، شش نکته برای استفاده از آن

1- طرز استفاده

در جواب سوال داروی ایبوپروفن چیست باید گفت اگر پزشک برای شما ابیوپروفن تجویز کرد ، پس از تهیه اش باید طبق دستور دکتر داروساز آن را بهره ببرید و اگر سوالی داشتید باید با پزشکتان مشورت کنید. ایبوپروفن قرص خوراکی است که هر 4 تا 6 ساعت باید یک عدد از آن را بخورید و بهتر است تا 10 دقیقه بعد خوردنش به پشت دراز نکشید. چنانچه ایبوپروفن را در کمتر از مانی که دکتر گفته نخورید احتمال دارپ که خوب اثر نکند. اگر ناراحتی معده داشتید ٬ به همراه غذا یا شیر آن را بهره ببرید. اندازه دوز این دارو برای بزرگسالان به بیماری و پاسخ درمانی بدنشان ٬ ولی در بچه ها به وزن آن ها بستگی دارد.

2- عوارض جانبی

معده درد ٬ سردرد ، تهوع ، استفراغ ، اسهال ، سرگیجه و خواب آلودگی عوارض آن است. اگر این عوارض را داشتید با پزشکتان تماس بگیرید. اگر پزشک آن را برای شما تجویز نموده ، باید به علم پزشک اعتماد نموده و طبق دستور او بهره ببرید. البته هنگام استفاده از آن بهتر است فشارخونتان را تحت نظر داشته باشید و بدانید که داروی ایبوپروفن چیست.

3- اقدامات احتیاطی

قبل از استفاده از ایبوپروفن ، سوابق پزشکیتان را مانند : آسم ، آنمی ٬ مسائل خونریزی یا لخته شدن خون ، گرفتگی های بینی ، مسائل قلبی ، فشارخون ، مشکل کبد ، سکته ، مسائل گوارشی معده یا روده با پزشکتان در میان بگذارید.

4- تداخل دارو

تداخل دارویی با ایبوپروفین ممکن است رخ دهد البته نه هر دارویی ٬ داروهایی مثل : Aliskiren- ACE inhibitors(captopril, Lisinopril) ممکن است احتمال خونریزی را زمانی که با داروی دیگری استفاده گردد ، زیاد یا شروعش بکند. بهتر است تمام داروهایی که می خورید را به پزشکتان اطلاع دهید تا بدانید داروی ایبوپروفن چیست

5- مصرف زیادتر

چنانچه آن را زیادتر مصرف کنید و نشانه هایی مانند احساس بیهوشی ٬ درد معده ، مسائل تنفسی به شما دست دهد باید سریعا به اورژانس زنگ بزنید.

6- هشدارهای مربوط به ایبوپروفن

1ـ اگر پزشک ایبوپروفن را براتان تجویز نموده ، آن را به سایر افراد توصیه نکنید.

2- شاید هنگام استفاده از ایبوپروفن ٬ آزمایشات آزمایشگاهی یا پزشکی دوره ای برای جلوگیری از پیشرفت بیماری یا برای عوارض جانبی آن احتیاج گردد.

منبع: همگردی

به "داروی ایبوپروفن چیست؟ ، شش نکته برای استفاده از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی ایبوپروفن چیست؟ ، شش نکته برای استفاده از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید