دهنوی: با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در سمنان مسائل مالی شرکت های دانش بنیان حل می شود

به گزارش وبلاگ خطاطی، رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس با اشاره به افزایش سهم دانشگاه سمنان از صندوق پژوهش و فناوری گفت: با ایجاد این صندوق بسیاری از مسائل مالی شرکت های دانش بنیان حل خواهد شد.

دهنوی: با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در سمنان مسائل مالی شرکت های دانش بنیان حل می شود

به گزارش گروه استانهای وبلاگ خطاطی، دهنوی عضو، هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور مستقر در آن و در نشست با فعالان حوزه فناوری و اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان معادل بزرگترین پارک های علم و فناوری در کشور است گفت: خوشبختانه نماینده شهرستان های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس به جد پیگیر مسائل فناوری است.

عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گفت: در زیست بوم فناوری استان سه خلاء وجود دارد که یکی از آن ها نبود نهاد مالی حامی زیست بوم علم و فناوری است که وجود این نهاد ضروری است.

دهنوی ادامه داد: علی رغم بلوغ تعداد بالای شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور، صندوق تخصصی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود ندارد که باید تدابیری اتخاذ شود که یا از صندوق استان سهم دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری آن افزایش یابد و بخشی از کار به مرکز استان منتقل شود و یا صندوق مستقلی در اینجا تاسیس شود که از شرکت های دانش بنیان حمایت مالی نماید.

وی با اشاره به اینکه در قانون تازه صندوق های پژوهش فناوری که شور اول و کلیات آن مصوب شده، بانک ها را ملزم کرده برای پروژه های شرکت های دانش بنیان و شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری و واحد های فناور مستقر در این پارک ها، در قبال پرداخت تسهیلات ضمانت نامه صندوق های پژوهش و فناوری را بپذیریند.

دهنوی گفت: مسئولان دانشگاه و نماینده مجلس باید پیگیری نمایند که یا سهم دانشگاه سمنان از صندوق پژوهش و فناوری استان افزایش یابد و یک شعبه آن در سمنان ایجاد شود و یا صندوق مستقلی برای مرکز استان ایجاد شود.

عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مسائل را ریشه ای برطرف کرد گفت: با ایجاد این صندوق بسیاری از مسائل مالی شرکت های دانش بنیان حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیمه، مالیات و بانک ها سه قاتل کسب و کار های نو پا هستند ادامه داد: متاسفانه مسائلی در قانون تامین اجتماعی وجود دارد که با پیگیری های انجام شده تا حدودی مسائل بر سر راه شرکت های دانش بنیان برطرف خواهد شد.

به گفته وی، بر این اساس بندی در قانون بیمه گذاشته شده و اجازه دادیم شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور قانون بیمه پایه را رعایت ننمایند.

عضو هیئت رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش مالیات و واحد های مستقر در پارک ها اقداماتی با پیگیری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال انجام است و توافقاتی با اداره مالیاتی انجام شده که جزئیات آن در مجلس بررسی خواهد شد و در صورت تصویب، شرکت های دانش بنیان از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید نمایندگان باید مالیات کمتری بپردازند اضافه کرد: تلاش داریم که مقدار مالیات تولید نمایندگان را کاهش دهیم.

دکتر دهنوی با بیان اینکه در اذهان عمومی سمنان به عنوان یک شهر معدنی و دارای صنایع مختلف شکل گرفته خاطر نشان کرد: سرانه بالای متخصص در شهر سمنان بسیار قابل توجه است که باید پیگیری ها و مطالبات از مسئولان برای به ثمر رسیدن این سرمایه انسانی ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دهنوی: با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در سمنان مسائل مالی شرکت های دانش بنیان حل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهنوی: با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در سمنان مسائل مالی شرکت های دانش بنیان حل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید