رشد سینوسی اقتصاد به دلیل وابستگی به نفت است

به گزارش وبلاگ خطاطی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور با اشاره به بعضی اشکالات ساختاری در اداره کشور نظیر اشکالات ناشی از تصمیم های مدیریتی، چالش های مزمن ریشه دار و حتی اشکالات موجود در قانون اساسی که پس از سال ها معین شده است، گفت: اقتصاد ایران به خاطر اتکا به درآمد نفت و دولتی بودن آن هیچ گاه مالی با رشد مستمر و پایدار نبوده است و همیشه شاهد رشد سینوسی اقتصاد بوده ایم که نتیجه آن در درآمد و زندگی مردم هم مشاهده می گردد.

رشد سینوسی اقتصاد به دلیل وابستگی به نفت است

او با اشاره به درآمد 118 میلیارد دلاری از نفت در سال 90 و کاهش آن به کمتر از ده میلیارد دلار در سال 99 تأکید کرد: از این رقم ده میلیارد دلاری کمتر از پنج میلیارد دلار برای دولت بود که به راحتی به این مبلغ نیز دسترسی نداشتیم و باید با مقایسه شاخص های سال 99 نسبت به سال 90 در نظر داشت که این شاخص ها به چه میزان بدتر شده است.

کرونا و مسائل مشاغل خدماتی

جهانگیری با اشاره به مسائل بخش خدمات ناشی از شیوع بیماری کرونا، تأکید کرد: در زمان شیوع کرونا 80 درصد مشاغل خدماتی از جمله هتلداران، هنرمندان و رسانه ها بیشترین آسیب را دیدند و دولت در حد توان خود کوشش کرد مسائل این قشر از جامعه رفع گردد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه بیشترین پرداختی ها در سال گذشته به بازنشستگان تأمین اجتماعی، معلمان و کارمندان دولت بوده است، ادامه داد: پرداختی شش برابری به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قابل مقایسه با دولت های قبل نیست.

کرد: همه فشارها به دولت و رئیس جمهور وارد آمد و هر فردی از جایی عصبانی بود، ضربه ای به دولت می زد اما دولت کوشش کرد روحیه خود را برای توسعه و پیشرفت کشور حفظ کند.

علاقه مندان می توانند گزارش خطر تعطیلی واحدهای صنفی را نیز مطالعه نمایند.

منبع: پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)

منبع: تجارت نیوز

به "رشد سینوسی اقتصاد به دلیل وابستگی به نفت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد سینوسی اقتصاد به دلیل وابستگی به نفت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید