سید صادق موسوی: به واسطه اکران آنلاین، جشنواره فیلم کوتاه تهران با تمام دنیا ارتباط برقرار کرد

به گزارش وبلاگ خطاطی، تهران (پانا) - مدیرعامل انجمن سینمای جوان می گوید چه در سال آینده کرونا باشد چه نباشد جشنواره فیلم کوتاه تهران همچنان به مانند امسال برگزار خواهد شد زیرا این جشنواره به دلیل فرم برگزاری اش توانست با تمام دنیا ارتباط برقرار کند.

سید صادق موسوی: به واسطه اکران آنلاین، جشنواره فیلم کوتاه تهران با تمام دنیا ارتباط برقرار کرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان در گفت وگو با خبرنگار پانا با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فعالیت های این انجمن در امسال گفت: امسال سال ویژه و سختی بود که تمام جهان را بهم ریخت سینما نیز مانند دیگر شغل ها و فعالیت ها نسبت به سال های گذشته خود روزگار سخت تری را دنبال کرد که این امر را در تولید و اکران فیلم ها به خوبی می توان دید.

موسوی یادآور شد: انجمن سینمای جوان نیز در تولید، رویدادها و آموزش فیلم کوتاه نسبت به بخش های دیگر این شرایط را داشت اما سعی کرد با استفاده از فضای آنلاین و مجازی آموزش را همچون گذشته دنبال کند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان به برگزاری جشنواره فیلم کوتاه با دو شکل اشاره کرد و گفت: این جشنواره جزو معدود جشنواره هایی بود که در دو شکل در امسال برگزار گشت، ابتدا به شیوه آنلاین و استفاده از پلت فرم های شبکه های مجازی سعی کردیم با استفاده از این ابزارها بتوانیم اتفاق جدیدی را رقم بزنیم.

وی ادامه داد: جشنواره سینما حقیقت و کودک در سال جاری از جشنواره های مهمی بودند که تنها به شکل آنلاین برگزار گشتند اما امسال در جشنواره فیلم کوتاه تهران بخشی از این جشنواره شامل کارگاه ها به صورت فیزیکی برگزار گشت.

موسوی با اشاره به کارگاه هایی که برگزار گشتند مطرح نمود: امسال 20 نشست آموزشی برگزار کردیم و تقریباً نصف بیشتر استادان ما را مدرسان خارجی تشکیل داده بودند و 33 هزار نفر در مبحث های تئوریک ما حضور داشتند. این موضوع نشان دهنده رشد کمی و کیفی کارگاه های ما بود. در سال های گذشته تنها 250 نفر در کارگاه هایی که برگزار گشتند حضور داشتند که آن ها نیز اگر در تمام کلاس های ما شرکت می کردند نمی توانستند فیلمی در جشنواره نگاه کنند زیرا این کارگاه ها تمام وقت آن ها را می گرفت.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان شرح داد: چه در سال آینده کرونا باشد چه نباشد ما همچنان جشنواره را به مانند شیوه امسال برگزار خواهیم کرد زیرا با برگزاری این شیوه توانستیم جشنواره را در ایران و خارج از کشور داشته باشیم.

وی یادآور شد: در گستره ملی جشنواره به شکل رایگان برگزار گشت، کرونا با همه بلاهایی که داشت نکاتی را به ما تحمیل کرد که این نکات اتفاقات بسیار خوبی را برای آینده سینمای جوان و فیلم سازان آن پدید آورد.

موسوی با اشاره به این نکته که ایران جزو کنوانسیون برن نیست گفت: ایران جزو کشورهایی که قانون کپی رایت در آن رعایت می شود نیست اما ما در این رویداد فرهنگی و هنری یک کار فرهنگی و اخلاقی کردیم. سعی کردیم در این مدت با تمام تولیدکنندگان آثاری که در این جشنواره شرکت کردند ارتباط برقرار کنیم و از آن ها اجازه گرفتیم که فیلم های آن ها در بستر آنلاین به نمایش در بیاید، خوشبختانه تمام فیلم های خارجی حاضر در جشنواره فیلم کوتاه تهران در پلت فرم ها شدند.

صادق موسوی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با این کار دو سوم آثار در بخش آنلاین به نمایش درآمد و تنها یک سوم آثار افرادی که می ترسیدند فیلم آن ها در قاچاق شود در رویداد فیزیکی به نمایش درآمد.

وی ادامه داد: توانستیم به یک رکورد بسیار خوب برسیم و 78 هزار نفر بازدیدکننده را طی 6 روز به تماشای آثار جشنواره فیلم کوتاه تهران بنشانیم.

موسوی در ادامه سخنان خود یادآور شد: امسال 1700 فیلم به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه تهران رسید که نسبت به سال گذشته تنها 100 فیلم کاهش داشته است که آن نیز بخاطر شیوع ویروس کرونا بوده است، همچنین در بخش بین المللی نیز شاهد رشد حضور هزار فیلم بودیم که این ارقام نسبت به سال گذشته اتفاقی به شدت خوب را رقم زد.

مدیر عامل انجمن سینمای جوان در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه چهار ایده، چهار فیلم اشاره کرد و گفت: با همراهی پلت فرم های آنلاین توانستیم هر هفته یک باکس چهار فیلمی را منتشر کنیم و برای فیلم های این بخش بلیط فروشی می شود و درآمدشان به صاحبان اثر داده می شود که کمک خاصی به فیلم سازان جوان است. البته این طرح نمی تواند جای دیدن فیلم بر روی پرده را بگیرد و به همین دلیل ما سعی داریم فیلم های کوتاه را در فضای سینما و پرده بزرگ به نمایش درآوریم، به همین دلیل راه حل هایی عنوان شده است که با قطعی شدن آن در آینده نزدیک آن را اعلام خواهیم کرد.

وی در انتها سخنان خود یادآور شد: خوشبختانه در سال های گذشته شاهد رونق کم نظیری در تولید، اکران و حتی حضور فیلم های کوتاه در رویدادهای مهم بین المللی بوده ایم که امیدواریم این اتفاق همچنان ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سید صادق موسوی: به واسطه اکران آنلاین، جشنواره فیلم کوتاه تهران با تمام دنیا ارتباط برقرار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سید صادق موسوی: به واسطه اکران آنلاین، جشنواره فیلم کوتاه تهران با تمام دنیا ارتباط برقرار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید