شرایط مهاجرت به ژاپن

به گزارش وبلاگ خطاطی، مجمعع الجزایر ژاپن کشوری است که در شرق آسیا واقع شده است و رتبه سوم اقتصاد جهانی را در اختیار دارد. این کشور در اقیانوس آرام قرار گرفته است و مرکز آن توکیو است. کشور ژاپن عضو سازمان ملل متحد است و شرایط مالی خوب این کشور باعث شده است که مهاجران زیادی در صف اخذ اقامت این کشور باشند. این کشور دارای قصرهای پادشاهی و پارک های ملی کوهستانی و معابد بسیار زیبایی است که نشاندهنده فرهنگ غنی این کشور است. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا از شرایط مهاجرت به زاپن ، این کشور آسیایی زیبا و پیشرفته اطلاع پیدا کنید.

شرایط مهاجرت به ژاپن

راه های اخذ تابعیت کشور ژاپن

مهاجرت به ژاپن به وسیله تولد

کودکی که در ژاپن به جهان بیاید طبق شرایط زیر می تواند تابعیت ژاپن را دریافت کند:

  • اگر در زمان تولد فرزند، پدر یا مادر او تابعیت ژاپن را داشته باشند.
  • اگر پدر کودک قبل از تولد وی فوت کند و تابعیت و اقامت ژاپن را داشته باشد، فرزند او هم طبق قانون تابعیت و اقامت ژاپن را خواهد داشت.
  • هرگاه والدین کودک نامعلوم باشند یا اینکه بدون تابعیت باشند و کودک در خاک ژاپن متولد گردد، تابعیت و اقامت در ژاپن را دریافت خواهد نمود.

تقاضای اقامت برای مهاجرت به ژاپن

افرادی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند می توانند اقامت کشور ژاپن را به دست بیاورند:

1. افرادی که به مدت پنج سال یا بیشتر به صورت مداوم در ژاپن اقامت داشته باشند.

2. متقاضی باید دارای حداقل بیست سال سن یا بیشتر باشد.

3. متقاضی باید دارای تمکن مالی کافی برای اداره زندگی اش بوده یا اینکه فردی مسئولیت اداره مخارج او را بر عهده بگیرد.

4.متقاضی بدون تابعیت باشد یا اینکه بتواند اثبات کند که تابعیت اصلی خود را به هر دلیلی از دست داده است.

5. متقاضی تابعیت هرگز نباید اقدام به تشکیل حزب سیاسی و یا مشارکت در احزاب سیاسی بر خلاف قانون اساسی ژاپن نموده باشد.

مهاجرت به ژاپن به وسیله دریافت ویزای تحصیلی

تحصیل در مقاطع ابتدایی و پایین تر در کشور ژاپن اجباری است. این کشور اهمیت بسیار بالایی به تحصیلات می دهد و نظام آموزش و پرورش آن نقش بسیار زیادی در بهبود رشد مالی این کشور داشته است. برای تحصیل در کشور ژاپن باید بتوانید از یک دانشگاه در ژاپن پذیرش بگیرید. برای اخذ ویزای تحصیلی کافی است یک حساب بانکی به نام خود یا پدر و مادرتان برای حمایت یکسال در صورت بروز مسائل ضروری به عنوان مدرک تمکن مالی ارائه دهید. پس از اینکه وزارت دادگستری برای شما تاییدیه صادر کرد شما باید به کشور ژاپن بروید و ویزای دانشجویی خود را به مدت یکسال به کنسولگری این کشور ارائه دهید.

مهاجرت به ژاپن به وسیله ازدواج

در کشور ژاپن برای ازدواج، مرد باید حداقل 18 سال و زن حداقل 16 سال سن داشته باشند. افرادی هم که زیر سن قانونی هستند باید برای ازدواج رضایت نامه و اجازه والدین خود را داشته باشند. برای ثبت ازدواج قانونی در کشور ژاپن شما باید فرم ثبت نام ازدواج را تکمیل کنید که این فرم را می توانید در شهر خود دریافت کنید. این فرم احتیاج به مهر و امضا دارد. ثبت ازدواج در ژاپن احتیاج به دو شاهد دارد اگر شما تمایل به تغییر شرایط ویزای خود به همسر ژاپنی ملی، اقامت بلند مدت ، اقامت دائم همسر دارید باید گواهی ازدواج صادر شده به وسیله مقامات کشور شخص مورد نظر را به مقامات مهاجرتی ارائه دهید. زمانی که با یک فرد تبعه ژاپن ازدواج می کنید واجد شرایط دریافت اقامت بلند مدت ژاپن به وسیله ازدواج خواهید بود. برای تغییر ویزای همسر خود به ویزای اقامت دراز مدت اگر فرد متقاضی به مدت زمان حدودا پنج سال در کشور ژاپن زندگی نموده باشد و یا اگر کودک ملیت ژاپنی داشته باشد می تواند برای اخذ ویزای بلند مدت ژاپن اقدام نماید.

مهاجرت به ژاپن به وسیله سرمایه گذاری

کشور ژاپن یکی از برترین کشورها برای سرمایه گذاری است زیرا اقتصاد پر رونقی دارد و ژاپنی ها خیلی تمایل دارند که کشورهای خارجی در این کشور سرمایه گذاری نمایند. این ویزا به کسانی داده می گردد که مدیران ارشد در شرکت های ژاپنی هستند و یا در این کشور سرمایه گذاری نموده اند. این نوع ویزا برای کسانی که خود اشتغال هستند استفاده می گردد. این افراد باید دارای مکانی مانند مغازه در کشور ژاپن باشند و در محیطی کار نمایند که ظرفیت استخدام حداقل دو نفر را داشته باشد. مدیران ارشدی که تقاضای ویزای سرمایه گذاری را دارند باید حداقل سه سال در کشور ژاپن به کار مشغول بوده باشند. اخذ اقامت سرمایه گذاری فرایند اداری خاصی هم دارد که افراد باید حتما آنها را بگذرانند و در صورت واجد شرایط بودن پیروز به دریافت ویزا خواهند شد.

ضروری است بدانید که افرادی که در ژاپن اقامت می نمایند باید مالیات بپردازند و تا زمانی که از ژاپن خارج می شوند باید تمام مالیات خود را قبل از خروج تسویه نمایند.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "شرایط مهاجرت به ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مهاجرت به ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید