لنت ترمز تقلبی چه بلایی سر خودرو شما می آورد؟ ، چگونه لنت اصلی بخریم؟

به گزارش وبلاگ خطاطی، لنت ترمز تقلبی خودرو یکی از خطرناک ترین قطعات مربوط به خودرو است. این قطعه نه تنها به شما آسیب مالی می رساند بلکه با جان شما هم بازی می نماید. اما راه های شناسایی لنت ترمز جعلی چیست و لنت اصلی را از کجا تهیه کنیم؟

لنت ترمز تقلبی چه بلایی سر خودرو شما می آورد؟ ، چگونه لنت اصلی بخریم؟

وبلاگ خطاطی - مجتبی اسماعیلی: لنت ترمز بخشی از سامانه ترمز خودرو است که انرژی جنبشی وسیله نقلیه در حال حرکت را با یاری اصطکاک به انرژی گرمایی تبدیل می نماید. در یک لنت ترمز از مواد مختلفی مانند گرافیت، پودر برنز، الیاف فولاد، خاک و… استفاده می گردد. کیفیت لنت ترمز نقشی اساسی در ایستادن خودرو هنگام ترمز گیری دارد. اما اگر از مواد مرغوبی در لنت ترمز استفاده نگردد چه اتقافی می افتد؟ آیا می دانید لنت ترمز تقلبی چه بلایی سر شما و خودرویتان می آورد؟

علائم تشخیص لنت ترمز تقلبی چیست و آن را از کجا تهیه کنیم؟

علائم لنت ترمز تقلبی

نشانه های لنت ترمز تقلبی شبیه زمانی است که لنت ترمز خودرو تمام می گردد و احتیاج به تعویض دارد. بعضی از این علائم شامل موارد زیر هستند:

  • ترمزها سوت آزار دهنده ای می کشند.
  • روی دیسک ترمز خط می افتد.
  • قدرت ترمز گیری به شدت کاهش می یابد.
  • دیسک ها داغ می نمایند و ممکن است دود از آن ها بلند گردد.
  • هنگام تداوم ترمز گیری بوی نامطبوعی به مشام می رسد.

این علائم عینا با نشانه های تمام شدن لنت های ترمز یکی هستند و اینجاست که اگر لنت های خودرو را به تازگی عوض نموده اید، باید بگوییم که اسیر لنت تقلبی شدید.

اما روش تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی چیست؟

روش تشخیص لنت ترمز اصلی

برای تشخیص لنت ترمز اصلی از لنت ترمز تقلبی هیچ راهی وجود ندارد! بسته بندی و چاپ جعبه یک محصول تقلبی که عینا مشابه نمونه اصلی باشد، اصلا کار سختی نیست.

از طرف دیگر شما هرگز با دست کشیدن روی لنت ترمز، متوجه اصلی یا تقلبی بودن آن نمی شوید. متاسفانه بعضی از تعمیرکاران نیز هنگام تعویض این قطعه متوجه این موضوع نمی شوند یا ممکن است به روی خود نیاورند!

در نتیجه شما فقط پس از زمانی که لنت ترمز تقلبی را روی خودروی خود نصب کردید، متوجه تقلبی بودن آن می شوید. تنها راه خرید لنت ترمز اصلی، خرید این قطعه از فروشگاه های معتبر و مجاز است. توصیه می گردد برای خرید لنت ترمز خودروهای ایران خودرو از شرکت ایساکو و برای محصولات سایپا نیز از شرکت سایپا یدک خرید خود را انجام دهید. هر چند کیفیت قطعات این شرکت ها خارق العاده نیست اما حداقل مشابه آن چیزی است که در خط فراوری به کار می رود و از طرفی هم ملزم به پاس کردن استانداردهای خودروسازان هستند.

شاید این مطلب تبلیغاتی به نظر برسد اما واقعیت این است که بسیاری از افراد سودجو با سو استفاده از شرایط خودروسازان، اقدام به فراوری یا بازیافت لنت ترمز تقلبی می نمایند. در نتیجه پول خود را برای خریدن لنت ترمزهای به اصطلاح خارجی، دور نریزید.

اما عوارض استفاده از لنت های تقلبی چیست؟

لنت ترمز تقلبی علاوه بر کاهش قدرت ترمزگیری خودروی شما، ایمنی شما را نیز به خطر می اندازد. چرا که هنگام ترمز گیری در سرپایینی های طولانی یا پر پیچ و خم، لنت ها به سرعت کارایی خود را از دست می دهند، داغ می نمایند و دیگر اصطکاک لازم را ندارند. در نتیجه ممکن است منجر به بروز فاجعه شوند.

از طرف دیگر در شرایط عادی نیز شما مدام با صدای سوت کشیدن و ساییده شدن ناخوشایند لنت روی دیسک، روبرو هستید. اما جدای همه این ها و در برترین حالت، لنت ترمز تقلبی باعث خط انداختن و ساییدن دیسک های ترمز می گردد و خودروی شما هنگام ترمزگیری دچار لرزش می گردد. در نتیجه شما مجبور به تعویض زود هنگام دیسک ترمز می شوید که قیمت آن حداقل سه تا چهار برابر یک دست لنت ترمز است.

پیشنهاد می گردد با خرید از فروشندگان معتبر، امنیت خود را تضمین کنید و از صرف هزینه های گزاف نیز جلوگیری کنید.

قیمت موتورسیکلت در بازار به شدت کاهش یافت / فهرست قیمت تازه تمامی موتورسیکلت ها

اولین موتورسیکلت 400 سی سی پلاک ملی ؛ با قیمت و مشخصات Quadro آشنا شوید

آنالیز و قیمت موتورسیکلت یاماها ان مکس 155 ؛ پرشتاب اما خشک

علائم خرابی سنسور مپ خودرو / روش تخصصی عیب یابی را بشناسید

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارنموده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

قیمت جهانی موتورسیکلت های داخل کشور چقدر است؟ / هوندا کلیک هم قیمت هوندا 125!

منبع: بیت ران

به "لنت ترمز تقلبی چه بلایی سر خودرو شما می آورد؟ ، چگونه لنت اصلی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنت ترمز تقلبی چه بلایی سر خودرو شما می آورد؟ ، چگونه لنت اصلی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید