نوشتن نظرات جعلی در تریپ ادوایزر به وسیله رستوران های کشور روسیه برای ترغیب مسافران جام جهانی

به گزارش وبلاگ خطاطی، رستوران های کشور روسیه برای ترغیب مسافران جام جهانی 2018 برای رفتن به رستوران های دوازده شهر میزبان این رویداد بزرگ، در حال نوشتن نظرات جعلی در تریپ ادوایزر هستند.

نوشتن نظرات جعلی در تریپ ادوایزر به وسیله رستوران های کشور روسیه برای ترغیب مسافران جام جهانی

تریپ ادوایزر، سایت گردشگری جهانی، مرجع بسیاری از مسافران برای انتخاب هتل و رستوران است. این روزها برای ترغیب مسافران جام جهانی فوتبال 2018، برای رفتن به رستوران های 12 شهر میزبان در روسیه، این رستوران ها در حال دادن نظرات جعلی در تریپ ادوایزر هستند.

بعضی رستوران ها در بخش نظرات سایت، با پست هایی به نظر مشکوک، با افزایش رتبه محبوبیت روبه رو بوده اند. آژانس بیکن (Bacon Agency) تایید کرد که پیشنهادی برای خدمات جعلی در پست های تریپ ادوایزر داشته است. این پیشنهاد به این ترتیب است، با 418 پوند (35 هزار روبل روسیه)، مشتریان این آژانس می توانند به 10 شماره اول فهرست برتر تریپ ادوایزر، راه پیدا نمایند. این پیشنهاد برای آزمایش رستوران های مختلف بوده است.

رویترز، اخبار رستوران های در شش شهر میزبان جام جهانی فوتبال 2018 را در طول دو ماه تحت نظر داشته و متوجه کمی صعود در پست هایی به ظاهر مشکوک در بخش نظرات سایت شده است.

شرکت بازاریابی آژانس بیکن، نیز این اخبار را تایید نموده است. یک سخنگوی شرکت گفت که کارکنان آن می توانند از الگوریتم سایت برای شناسایی پست های جعلی استفاده و نظرات را به زبان های خارجی منتشر نمایند.

آژانس بیکن در خصوص بروشوری که از رستورانی در شهر یکاترینبورگ (مرکز استان سوردلوفسک)، میزبان دور اول مسابقات مصر و اروگوئه، دریافت نموده است، یک سوال پرسید:

اگر هیچ شهروند صرب و سوئدی به رستوران شما نیامده است، چگونه در سایت تریپ ادوایزر، نظری به این زبان ها وجود دارد؟

آژانس این گونه حرف های خود را ادامه داد:

شما خودتان این نظر را نوشته اید. ما برای پیشنهاد شما به گردشگران و یاری به آن ها برای پیدا کردن برترین رستوران ها اینجا هستیم. آن ها به ما اعتماد دارند و برای خرج کردن پولشان پیش شما می آیند.

در جوابیه ای به اخبار نظرات جعلی، سایت تریپ ادوایزر گفت:

ما مخالف هر تلاشی برای دستکاری کردن حقیقت در خصوص یک کسب و کار و رتبه بندی آن ها هستیم.

تیم تحقیقاتی اختصاصی ما فعالانه و به صورت موثری در پی افرادی هستند که قصد دارند در ازای پول، نظرات جعلی در سایت ما پست نمایند.

نظرات جعلی بسیار شایع هستند، اما درگیر بودن این کمپانی در این موضوع به این وضوح و یا مربوط کردن به صراحت آن به یک رویداد ورزشی بزرگ، غیر معمول است.

جام جهانی، فرصت های بینظری برای کسب و کار در 12 شهر میزبان ایجاد نموده است و شهروندان روسیه امیدوار هستند که در این شرایط مالی شنماینده و تحریم های غربی، بتوانند نهایت سود را از هواداران خارجی ببرند.

آژانس بیکن در تماسی با رویترز، تایید کرد که این خدمات پیشنهاد شده اند، اما گفته شده که این تنها عملی به عنوان واسطه میان رستوران ها و نویسنده های غیر وابسته ای که نظرات جعلی پست می نمایند، بوده است.

رومن بالدانوو، رئیس آژانس بیکن گفت:

ما متوجه شدیم که تمام این ها غیر قانونی و سایت تریپ ادوایزر نیز مخالف این کار است.

ما به علت تماشا حجم بالای تقاضا، این رخنه در نظرات را تست کردیم. این کار به این علت نبود که ما آدم های بدی هستیم که در پی ایرادات دیگر کمپانی ها می گردیم تا به آن ها بگوییم، دیدید؟ شما در حال گول زدن بقیه هستید.

بالدانوو گفت:

همه رستوران ها می دانند که این نظرسنجی ها مرتب هستند و خیلی از افراد از این سرویس استفاده می نمایند.

وی گفت که تا به امروز کسی این پیشنهاد را قبول ننموده و بیشتر جواب ها این بوده است:

ممنون، اما ما در حال حاضرخودمان به نحو احسنت کارمان را انجام می دهیم.

جف هانکوک، یک متخصص شناسایی نظرات جعلی از دانشگاه استنفورد گفت، رویدادی به بزرگی جام جهانی فوتبال، انگیزه برای ارسال نظرات جعلی را افزایش می دهد.

هانکوک گفت:

هر زمانی که در حال خواندن نظرات هستید، به آن هایی که شبیه هم هستند دقت کنید، بخصوص آن هایی که به یک زبان نوشته شده اند، سپس می توانید جعلی بودن یا نبودن آن ها را متوجه شوید.

حداقل شش رستوران در فهرست 30 رستوران برتر شهر کالینینگراد که میزبان نیجریه و کرواسی است، دارای نظرات جعلی هستند.

پپرونشینو (Peperonchino)، کافه ایتالیایی با 20 دقیقه رانندگی فاصله از ورزشگاه جام جهانی، حدودا هفته ای یک بار نظر دریافت می کرد. اما در طول دو هفته گذشته، تعداد نظرات آن به 45 رسیده است. بیشتر این نظرات از اکانت هایی با عکس های موجود در اینترنت که سال جاری ساخته شده اند، پست شده است و تمام آن ها به این کافه، رتبه 5 ستاره را داده اند. همین نظرات این کافه را از رتبه 28ام به رتبه دوم فهرست سایت تریپ ادوایزر رسانده است.

کافه پپرونشینو 2 هم در روزهای اخیر با سیلی از نظرات روبه رو بوده است. در مجموع 45 نظر اضافه شده که 32 تای آن از اکانت های مشابه پست شده است.

پپرونشینو گفت:

تمام نظرات ما واقعی هستند و به وسیله مشتریان پست شده اند. این ها همه به علت سیستم بزرگ وفاداری، یک اپلیکیشن موبایل و دیگر موارد است.

در یک سند استراتژی دیده شده به وسیله رویترز، آژانس بیکن شرح می دهد که چگونه از شناسایی شدن به وسیله تریپ ادوایزر جلوگیری کنیم. این آژانس نوشت:

مساله این است که تریپ ادوایزر الگوریتم هایی را توسعه داده است که فعالیت های کاربران را مونیتور می نماید و اگر متوجه دستکاری رتبه ها گردد، به سرعت آن کسب و کار را تحریم خواهد نمود.

برای فرار از این الگوریتم، نظرات جعلی با آدرس های آی پی، دستگاه ها، مرورگرها و سیستم عامل های مختلف، منتشر می گردد.

هر حساب کاربری دارای یک داستان پس زمینه ای از پست های قبلی خود است.

نظرات دارای جزئیات حقیقی در خصوص منو و دکور و بعلاوه عکس های حقیقی که ما از شما می خواهیم که حتما پست کنید، خواهد بود.

منبع: کجارو / dailymail.co.uk

به "نوشتن نظرات جعلی در تریپ ادوایزر به وسیله رستوران های کشور روسیه برای ترغیب مسافران جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشتن نظرات جعلی در تریپ ادوایزر به وسیله رستوران های کشور روسیه برای ترغیب مسافران جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید