نگاهی به پردیس های پررونق تهران

به گزارش وبلاگ خطاطی، خبرنگاران: در سال های اخیر ساخت پردیس های سینمایی افزایش چشمگیری داشته است. متد جدیدی که در ساخت سینما ها در سرتاسر دنیا استفاده می شود، مبنی بر این است که امکانات رفاهی، تجاری، رستوران و سینما باید یک جا باشد تا مردم بتوانند وقتی به خرید و خورد و خوراکشان می رسند، فیلم هم ببینند. بدون اینکه نیاز باشد مسافتی را برای رسیدن به سینما طی کنند. پردیس سینمایی که معادل کلمه کامپلس است اشاره به سینما همراه با سایر امکانات تجاری و رفاهی دارد.

نگاهی به پردیس های پررونق تهران

این روز ها پردیس ها رونق زیادی گرفته اند. نگاهی انداخته ایم به امکانات و محدودیت های مهم ترین پردیس های تهران.

پردیس آزادی

موقعیت جغرافیایی:

خیابان شهید بهشتی

سینما آزادی یکی از نوستالژیک ترین سینما های ایران است که در سال 1376 در اثر آتش سوزی سوخت. این سینما در دهه هفتاد عنوان پرفروش ترین سینمای تهران شناخته می شد و پاتوق کلی از جوانان فیلم بین بود. این سینما در سال 86 بازسازی شد. جالب است بدانید که در ابتدا قرار بود به جای سینما یک مجتمع تجاری ساخته شود، اما با افشای رسانه ها و انتقاد مطبوعات سینمایی و سینماگران، این برنامه کنسل و خود سینما با 9 سالن بازسازی شد. البته بخش تجاری این پردیس نه به شکل مرکز خرید که به شکل واحد های تجاری مستقل است.

سالن های سینما آزادی عظیم هستند و پرده سینما و صدای سالن هم در طی بازسازی مدرن شده و کیفیت خوبی دارد. این سینما کماکان هم یکی از سینما های شلوغ تهران است. خیلی از اکران ها با حضور هنرمندان در این سینما برگزار می شود و برای خرید بلیط بهتر است از روز های قبل اقدام کنید. خصوصا در روز های بلیط نیم بها، سانس های سینما آزادی به سرعت پر می شود و احتمال اینکه حضوری بلیط گیرتان نیاید زیاد است.

هرچند سینما آزادی پارکینگ اختصاصی دارد، اما در یکی از پرترافیک ترین مناطق تهران واقع شده است و برای دسترسی به آن با خودرو شخصی در هر ساعتی از روز باید کلی در ترافیک بمانید. اخیرا افتتاح ایستگاه مترو میرزای شیرازی در نزدیکی سینما رفت و آمد را راحت تر کرده.

پردیس ملت

موقعیت جغرافیایی:

تقاطع اتوبان رفسنجانی و خیابان ولیعصر

پردیس ملت چندسالی است که برای جشنواره های مختلف مانند فیلم کوتاه تهران مورد استفاده قرار می گیرد و در جشنواره فجر هم به عنوان سالن رسانه ها تعیین می شود. هرچند منتقدان عموما به انتخاب ملت برای سالن رسانه ها انتقاد دارند، اما مسئولان جشنواره علاقه زیادی به آن نشان می دهند.

پردیس ملت، اما بیش از اینکه پردیس باشد، صرفا یک سینما است که در مجموعه خود چند رستوران هم دارد. سالن های ملت هم کیفیت تصویر و صدای خوبی دارند. معماری خاص این پردیس یکی از نکات ویژه اش است. هرچند ممکن است در پیدا کردن سالن یا راه خروج گیج شوید، اما چرخیدن در بنای مدرن آن خیلی کیف می دهد. مجاورت پردیس ملت با پارک ملت باعث می شود که این پردیس گزینه مناسی برای دورهم جمع شدن و معاشرت در پارک با رفقا و سپس تماشای یک فیلم باشد.

پردیس ملت از همان آغاز کار مشکل پارکینگ داشت و هنوز هم با آن دست به گریبان است. ظرفیت پارکینگ بسیار کم است و به دلیل مجاورت با اتوبان امکان پارک کردن در اطراف آن هم وجود ندارد و این هم برای بینندگان مشکل ایجاد می کند و هم بار ترافیکی اتوبان را افزایش می دهد.

پردیس کوروش

موقعیت جغرافیایی:

اتوبان ستاری/بعد از حکیم

یکی از مشهورترین و پرفروش ترین پردیس های تهران. پردیسی که هم مجتمع تجاری اش بسیار کامل تر از باقی پردیس هاست و هم سالن های سینمایش خصوصا صندلی ها و استاندارد سالن از پردیس های دیگر بهتر طراحی شده. تعداد سالن های زیاد کوروش باعث می شود طیف گسترده ای از فیلم های ایرانی و خارجی در آن جا برای تماشا موجود باشد و سلیقه های مختلف را خوراک دهد.

اتوبان ستاری هم بعد از راه اندازی کوروش حجم ترافیکی اش چند برابر شد و این صدای بسیاری از اهالی محله را درآورد. کوروش همچنین میزبان فرش قرمز بسیاری از فیلم هاست و در روز های افتتاحیه فیلم ها جا برای سوزن انداختن در آن نیست. این هم سینمایی است که باید بلیطتتان را از قبل رزرو کنید وگرنه کلی معطل می شوید.

با وجود پارکینگ در مجموعه، اما حجم ترافیک قبل از پردیس و در ورودی پارکینگ به قدری زیاد است که باید حداقل نیم ساعت قبل از آغاز فیلم به ورودی کورش برسید تا اول فیلم را از دست ندهید.

پردیس چهارسو

موقعیت جغرافیایی:

چهارراه جمهوری حافظ

در شلوغ ترین چهارراه تهران و در بالای مرکز موبایل و محصولات الکترونیکی، سینما چارسو فعالیت می کند که میزبان بسیاری از جشنواره ها مانند حقیقت هم بوده است. کیفیت پردیس چارسو هم خوب است و سالن های مدرنی دارد. به خاطر موقعیت سینما در یکی از تجاری ترین خیابان های تهران که در آن همه به دنبال پول درآوردن هستند نه کار فرهنگی، بلیط دریافت راحت تر از دیگر پردیس هاست، چون مشتری اش خصوصا در طول روز کمتر است.

هرچند که پارکینگ عظیم و مفصلی هم دارد، اما حضورش در منطقه طرح ترافیک باعث می شود بیشتر مناسب حال دانشجویان خیابان انقلاب و آن حوالی باشد که بدون ماشین در شهر تردد می کنند.

پریس ایران مال

موقعیت جغرافیایی:

اتوبان خرازی/ بعد از دریاچه چیتگر

یکی از جدیدترین پردیس های ساخته شده که مجتمع اش تمام و کمال هم به راه نیافتاده. اما ایران مالی یکی از به روزترین سالن های سینمای ایران را در خود جای داده است. سالنی با شیبی ملایم و درست، صندلی هایی که پشتی شان قابلیت جلو عقب رفتن و چرخیدن دارند و پرده ای به مراتب عظیم و کیفیت صدایی که کمتر سینمایی به پایش می رسد. ایران مال بیش از 12 سالن دارد که هرکدام بیش از 180 نفر ظرفیت دارند.

هرچند ایران مال کمی دور به نظر می رسد، اما به جایش مشکل ترافیک و جای پارک در اطرافش ندارد و نزدیکی اش به دریاچه چیتگر می تواند یک عصر سرگرم کننده هیجان انگیز را برای خانواده ها رقم بزند.

منبع: برترین ها

به "نگاهی به پردیس های پررونق تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به پردیس های پررونق تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید