همکاری تخصصی نخبگان استان سمنان در حوزه کتابخوانی

به گزارش وبلاگ خطاطی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان از انعقاد تفاهم با بنیاد نخبگان استان برای همکاری تخصصی نخبگان در حوزه کتابخوانی خبرداد.

همکاری تخصصی نخبگان استان سمنان در حوزه کتابخوانی

محمد طاهریان با بیان اینکه سرمایه گذاری در مسئله علم، اولویت این تفاهم نامه است، ابراز کرد: در این تفاهم نامه فناوری و نخبه پروری از اولویت های کتابخانه های عمومی خواهد بود.

وی توسعه همکاری های مشترک و بهره گیری از ظرفیت های تخصصی و تجارب دو طرف را محور و هدف این تفاهم نامه دانست و اضافه نمود: سرمایه گذاری در زمینه نخبه پروری به مثابه یکی از اولویت های استان سمنان نیازی است که در این تفاهم نامه هم دیده شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با بیان اینکه پیشرفت علمی و در پی آن، پیشرفت فناوری، به کشور و ملت این فرصت و این امکان را خواهد داد تا در آینده اقتدار مادی و معنوی بیشتری پیدا کند، گفت: اگر نخبگان واقعاً احساس نمایند که می توانند در کشور مفید و مؤثر باشند، برای آن ها رضایت قلبی ایجاد خواهد شد و خوشایند خواهد بود.

طاهریان با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت های مردمی و تشکل ها در مورد ترویج فرهنگ کتابخوانی، بیان نمود: خیران می توانند در فراهم کردن زیرساخت فعالیت های نخبگان ایفای نقش نمایند و زمینه را برای ظهور و بروز استعداد های نخبگان کشور فراهم سازند.

رضا کی پور، رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان نیز از آمادگی بنیاد برای ترویج مطالعه و کتاب خوانی با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی اطلاع داد و گفت: اجرای طرح شهید احمدی روشن به عنوان یکی از اقدامات بنیاد ملی نخبگان با موضوع مشارکت دادن استعداد های برتر در حل مسائل تعریف شده کشور در قالب هسته های مسئله محور یکی از بخش هایی است که این تفاهم نامه می تواند در آن مؤثر واقع گردد.

وی بعلاوه درباره مفاد تفاهم نامه بین کتابخانه های عمومی و بنیاد نخبگان، ابراز کرد: ین تفاهم نامه در راستای همکاری های تخصصی، حرفه ای، علمی و پژوهشی منعقد شده است بنابراین اجرای آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وبلاگ خطاطی سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "همکاری تخصصی نخبگان استان سمنان در حوزه کتابخوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری تخصصی نخبگان استان سمنان در حوزه کتابخوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید