هوش مصنوعی ارتباط بین کهکشان ها را نشان می دهد

به گزارش وبلاگ خطاطی، تیمی از فیزیکدانان نجومی از ایالات متحده و کره جنوبی با استفاده از هوش مصنوعی نقشه جدیدی از توزیع ماده تاریک ایجاد کردند.

هوش مصنوعی ارتباط بین کهکشان ها را نشان می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ خطاطی به نقل از اسپیس، تیمی از فیزیکدانان نجومی از ایالات متحده و کره جنوبی با استفاده از هوش مصنوعی نقشه تازهی از توزیع ماده تاریک ایجاد کردند.

نقشه تازه ایجاد شده به وسیله هوش مصنوعی، ارتباطات پنهانی بین کهکشان راه شیری و کهکشان های آندرومدا را نشان می دهد.

کهکشان آندرومدا، امرأه المسلسله یا کهکشان زنِ برزنجیر یک کهکشان مارپیچی واقع در صورت فلکی آندرومدا است که حدود 2.5 میلیون سال نوری از کهکشان راه شیری فاصله دارد.

این نقشه به دانشمندان یاری می نماید تا در آینده از کهکشان راه شیری و آندرومدا نزدیکترین همسایه کهکشان ما استفاده نمایند.

دانشمندان دانشگاه استانی پنسیلوانیا که در این مطالعه شرکت داشتند در بیانیه ای گفتند، این نقشه که با یادگیری ماشینی ساخته شده است، بعلاوه می تواند تأثیر ماده تاریک را در تکامل دنیا ما بیشتر روشن کند.

Donghui Jeong، استادیار نجوم و اخترفیزیک در استان پن، در این بیانیه گفت: از آنجا که ماده تاریک بر پویایی دنیا غلبه دارد، در واقع سرنوشت ما را معین می نماید. ما می توانیم از هوش مصنوعی بخواهیم که میلیاردها سال نقشه را تکامل بخشد تا رویدادهای دنیا را آنالیز کنیم بعلاوه می توانیم مدل را به گذشته بسپاریم تا تاریخ کیهانی خود را درک کنیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "هوش مصنوعی ارتباط بین کهکشان ها را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی ارتباط بین کهکشان ها را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید