یک تعطیلات محیط زیستی در بارسلونا

به گزارش وبلاگ خطاطی، چگونه سفری سازگار با محیط زیست به بارسلونا داشته باشیم؟

بارسلونا یکی از پربازدیدترین شهرهای دنیاست، که احتمالاً در فهرست سفر شما هم واقع شده است. اما این همه توجه پیامدهایی را هم در پی داشته است. از آنجایی که این مرکز کاتالان ها (1.6 میلیون نفر جمعیت) هر ساله میزبان گردشگر های بی شماری است (سالیانه 27 میلیون نفر) ، گرفتار مسائل محیط زیستی زیادی است. اما خوشبختانه راه هایی وجود دارد که یک سفر سازگار با محیط زیست به این شهر داشته باشید.

یک تعطیلات محیط زیستی در بارسلونا

خبر خوب برای مسافرانی که مسوولانه سفر می نمایند این است که شورای شهر سرمایه گذاری خود را در بخش سیستم حمل نقل سازگار با محیط زیست همراه با تمرکز بر روی پایداری رستوران ها و امکانات اقامتی، افزایش داده است. در ادامه به شما می گوییم چطور می گردد احساس بهتری داشت وقتی داریم از غذاهای مختلف و معماری گوتیک لذت می بریم و هم زمان به جایگاه بارسلونا به عنوان اولین شهر دنیا که گواهینامه بیوسفر را دریافت نموده است و یکی از مقاصد گردشگری متعهد به توریسم پایدار است، احترام بگذاریم.

غذاخوردن پایدار

جهانگرد ها برای خوردن تاپاس بارسلونا به این شهر می آیند اما اگر شما ترجیح می دهید که با کسانی که گوجه فرنگی های غذای شما را فراوری می نمایند آشنا شوید و یا دوست دارید بدانید غذاها چطور و چگونه تهیه شده اند تا به میز شما برسند، جاهای زیادی وجود دارند. برای این کار می توانید به رستوران های غذای آرام که مواد اولیه شان را مستقیما از فراورینمایندگان محلی تهیه می نمایند (تا شعاع 100 کیلومتری) و فقط از مواد غذایی فصلی استفاده می نمایند، مراجعه کنید.

رستوران فلکس و کاله (Flax &Kale) که در سال 2014 تاسیس شده است یکی از رستوران هایی است که از روش flexitarian پیروی می نماید که در آن 80 در صد منو گیاهی است و 20 درصد آن ماهی روغنی است. این محل تنها رستورانی در بارسلوناست که آبمیوه های cold-pressed سرو می نماید. منوی غذاهای گیاهی و مخصوص گیاه خواران هم وجود دارد که نه تنها سالم و خوش طعم هستند بلکه بسیار خوب هم سرو می شوند. برای آغاز می توانید لازانیای خام گیاه خواران را میل کنید.

اگر اغلب چشم تان دنبال به جای مانده غذایی است که نتوانستید بخورید، سری به رستوران سومون (Summum Restaurant & Bar) در هتل 4 ستاره آلیمارا بزنید. این رستوران نه تنها برترین غذاهای کاتالانی را سرو می نماید، بلکه در پروژه بانک غذا و یونیسف هم مشارکت می نماید. در این پروژه به جای مانده غذاها را بسته بندی نموده و به مسوولین پروژه غذای مشترک بارسلونا می دهند تا از این طریق به کاهش دور ریز غذاها و فقر یاری نمایند. هتل به دانشجویان هتلداری هم آموزش می دهد.

فست وینیک (Fastvinic) یک کافه تریا است که ساندویچ سرو می نماید و از اصول پایداری هم حمایت می نماید. اگر دنبال یک فست فود کاتالانی می شد که ازاصول غذای آرام پیروی می نماید ، اگر یک نوشیدنی خوشمزه می خواهید و اگر می خواهید به جای مانده های غذای شما تبدیل به کمپوست گردد و بازیافت گردد، در حالی که زیر نور ال ای دی های کم مصرف نشسته اید، اینجا همان جایی است که باید باشید.

گزینه های حمل و نقل هوشمند

بارسلونا یکی از برترین مکان های برای پیاده روی به خصوص در پیاده روی عریض آو دیاگونال است که در آن می توانید از تماشا معماری گائودی لذت ببرید (مانند La Sagrada Familia و Bellesguard). اگر می خواهید مکان های بیشتر را ببینید و احتیاج دارید سریع تر حرکت کنید می توانید از وسایل نقلیه ای که کمتر آلودگی ایجاد می نمایند، بهره ببرید.

سگ وی (segway) - اگر قبلاً سگ وی ندیده باشید، برای دقایقی مضحک به نظر می رسد اما باید بگویم به آن علاقه مند می شوید و هیچ کربنی هم فراوری نمی نماید. تورهای سگ وی بارسلونا، گشت های جالبی را در بخش های دارای معماری گوتیک شهر و سواحل بارسلونا و بندر المپیک برگزار می نمایند. یک گزینه دیگر تورهای 3 ساعته غذاخوری است که با سگ وی برگزار می گردد.

دوچرخه های برقی- بارسلونا با مسیرهای دوچرخه سواری گسترده ای که دارد، یکی از مطلوب ترین مکان ها برای دوچرخه سواران است. افراد باهوش مجموعه اجاره دوچرخه های الکتریکی بارسلونا (e-bikerent Barcelona) نه تنها چرخ های برقی ارائه می نمایند بلکه تورهای عمومی برای بازدید از پایدارترین ساختمان های شهر را هم ترتیب می دهند. تمرکز این تورها بر روی مناطقی خارج از مرکز شلوغ شهر است.

تاکسی های هیبریدی- خیلی وقت ها برای جابه جایی به خصوص در هوای بد مجبور به استفاده از تاکسی هستیم، برترین گزینه در این مواقع استفاده از تاکسی های هیبریدی است که آلودگی کمتری ایجاد می نمایند. 27 درصد تاکسی های بارسلونا هیبریدی هستند و تاکسی اکولوژیک (Taxi Ecòlogic) به خاطر آلودگی کم پیروز به دریافت گواهینامه ایزو 14001(مدیریت محیط زیستی) شده است. این تاکسی ها مجهز به وای فای و انواع شارژهای مختلف برای گوشی های هوشمند هستند.

منبع: الی گشت

به "یک تعطیلات محیط زیستی در بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تعطیلات محیط زیستی در بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید