10 مورد از پرطرفدارترین برند های فشن در میلان!

به گزارش وبلاگ خطاطی، میلان شهری در کشور ایتالیا، مهد استعداد یابی، پرورش و شکوفایی و آنهاست. مکانی که تعداد زیادی از برند های فشن کوچک و غیر معروف در آن با سرعت بالایی شناخته شده اند و رشد کردند. در واقع به حدی در سطح بین الملل مورد توجه قرار می گیرند که در مجلات معروفی نظیر ووگ (Vogue)، ال (Elle)، بازار هارپرز (Harpers Bazar) و … به منظر عموم می رسند.

10 مورد از پرطرفدارترین برند های فشن در میلان!

تعداد زیادی از برند ها به واسطه قدرت خانواده های ایتالیایی به جای مانده اند و هسته اولیه آن ها به قدری بزرگ شده اند، که معروفیت جهانی یافته اند.بنا بر این در ادامه به معرفی این برند ها می پردازیم.

جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی (Giorgio Armani)در ابتدا طراح لباس های مردانه برای برند نینو سروتی (Nino Cerutti) بود که بعد از مدتی به همراه شخصی به نام سرجیو گالئوتی (Sergio Galeotti) شرکت خود را تاسیس کردند.

برند آرمانی در دهه 1980 به معروفیت بزرگی دست یافت و به عنوان سلطان کت های بلیزر مشهور شد، چرا که کت های بسیار راحت و نرمی را به عرصه مد معرفی کرد. از ویژگی های محصولات برند آرمانی می توان به کیفیت فوق العاده و طراحی ساده و شیک آن اشاره نمود؛ نشانه اصالت محصولاتش، امضای خود جورچیو آرمانی است.

کت های آرمانی، سبک استایل نجیب زادگان معاصر ایتالیایی است گرچه که در زمانی کوتاه طراحی لباس های زنانه را نیز در برگرفت.

برند های فشن | آیندهکو

آیندهکو (Attico) یکی از برند های فشن در میلان برای دخترانی با سلیقه های خاص است که طرفداران و طرفداران بسیاری را در میان ویراستاران مجله ووگ و فروشگاه هایی نظیر نتا پور (Net-a-Porter)،ساکس (Saks) و براونز (Browns) دارد. برند آیندهکو در سال 2016 به وسیله شخص معروف سبک لباس خیابانی گیلدا امبروسیو و جورجیو توردینیِ طراح لباس، تاسیس شد.

یکی از کار های جالبی که در طراحی لباس ها انجام دادند این بود که از ابریشم طرح دار ارزشمند و گلدوزی های ظریف برای زیبایی هر چه تمامتر لباس ها استفاده کردند.

از ویژگی های این برند می توان به ظرافت و سبک بودن لباس ها اشاره نمود.

دولچه اند گابانا

دولچه اند گابانا (Dolce & Gabbana) یکی از برند های فشن ایتالیایی است که در سال 1985 به وسیله دومنیکو دولچه و استفانو گابانا بعد از استعفا دادن از آتلیه ای که در آن کار می کردند، در شهر میلان تاسیس شده است. همکاری بین آنها سبب شد تا بنا بر علاقه و رابطه رمانتیکی که بینشان به وجود آمد، به عنوان زوجی پیروز راهشان را ادامه دهند.

استایل کت و شلوارهای گانگستری، لباس های شب با شکوه و مجذوب کننده، لباس های به هم ریخته خیابانی ناپلی و یا لباس های رمانتیک از جمله طراحی های این برند می باشد.

در عصر امروز این برند به عنوان یکی از بنیان گزاران مهم فشن و مد به شمار می رود و در بین طرفداران خود در جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است.

برند های فشن | مارتا فری

موسس این برند مارتا فری بورومئو (Marta Ferri) می باشد. طرح های این برند مورد توجه آتلیه های معروف لباس عروس در بخش بالایی شهر میلان می باشد.

مارتا از لباس ها و پرده های سبک وینتیج برای طراحی لباس های زنانه و کلاسیک ایده و الهام می گیرد. یکی از ویژگی های شاخص لباس ها و دامن های این برند، برش ها و نقوش خاصشان می باشد و به سادگی قابل تشخیص می باشند که از برند مارتا فری هستند.

برند های فشن | میسونی

میسونی (Missoni) در دهه 1950 و 1960 میلادی به علت استفاده از ابریشم درهم پیچیده و بافتنی های پشمی در طراحی لباس های خاص، برند خود را عنوان نمود. طراحی هایی که سبک نوینی در فشن ایتالیا ایجاد کردند و برند میسونی به معروفیت رسید.

برند میسونی در گالاراته سال 1943 تاسیس شد و به معروفیت رسید و امروزه یکی از برند های فشن در ایتالیا شناخته شده است..

ماسیمو پیومبو

یکی دیگر از برند های فشن معروف، ماسیمو پیومبو می باشد. از ویژگی های این برند طرح ها و نقش ها روی پارچه های کهن و قدیمی است که به لحاظ سازگار بودن طراحی های امروزی و پیشرفته با روش خیاطی قدیمی و لباس های تاریخی معروفیت بسیاری دارد. ماسیمو پیومبو (Massimo Piombo) در سال 2018 پارچه های کهن اسکاتلندی را با موهرهای بلند ترکیب کرد و با پتوهای بزرگ مراکشی و منگوله هایی زیبا لباس هایی را طراحی نمود. کارهای مجذوب کننده ماسیمو پیومبو را می توان در بوتیک بیزار اِسکو (bizzare-esque) در میلان مشاهده کرد.

برند های فشن | موسکینو

این برند ایتالیایی در سال 1983 به وسیله فرانکو موسکینو (Moschino)تاسیس شد و به سبب طراحی های شگفت انگیز و ترکیب رنگ های فوق العاده، در اسرع وقت به معروفیت رسید.

در سال 1994 موسکینو بر اثر ایدز از جهان رفت اما دستیارش به نام روسلا جاردینی راهش را ادامه داد و طراحی های بی نظیری را ارائه داد. از ویژگی های شاخص این برند طرح های خیال انگیز، شاد و رنگارنگ، طرح های فانتزی و استفاده از رنگ های نئون و درخشنده می باشد.

غالبا در جهانی مد و فشن طراحی های عجیب و غریب مختص این برند بوده است که برگرفته از ایده های اولیه فرانکو است. فلسفه شوخ طبعانه و فانتزی این برند به وسیله ادامه دهندگان راه او همچنان ادامه دارد.

برند های فشن | پرادا

پرادا (Prada) در سال 1913 تاسیس شد که در حال حاضر از بهترین برند های فشن و مد در جهان می باشد. در سال 1919 این برند به عنوان نماینده رسمی ملزومات سلطنتی ایتالیا شناخته شد.

این برند کار خود را با نام فراتلی پرادا، در آتلیه ای که مربوط به فراوری چرم بود واقع در گالری ویتوریو امانوئل (prestigious Galleria Vittorio Emanuelle) آغاز کرد و در همان ابتدای امر مشتریان زیادی را به خود اختصاص داد. معروفیت بی سابقه این برند تا زمان مدیریت میوچا پرادا (Miuccia Prada) در سال 1978، نوه ماریو پرادا ادامه داشت تا به آوازه جهانی دست پیدا کند.

در سال 1980 طراحی های ساده و بی آلایش پرادا در عصری که زرق و برق همه جا را فرا گرفته بود توانست جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد.

مارکو رامبالدی

مارکو رامبالدی (Marco Rambaldi)برندی با ذوق جوانانه است که در سال 1990 در میلان تاسیس شده است. در سال 2014 برای هفته مد میلان، مجموعه لباس زنانه ای را طراحی کرد که توانست جایزه نسل آینده را بدست بیاورد. در سال های آینده نیز توانست جوایزی مانند جایزه استعداد های ووگ در سال 2014 و جایزه استعداد های لیناپیو در سال 2018 را به خود اختصاص دهد.

درطراحی مارکو رامبالدی از هنر های دستی قدیمی، نظیر قلاب دوزی و تکه دوزی با روشی تازه استفاده می گردد که زیبایی خاصی را از تلفیق دو دوره قدیم و تازه به جهانی مد و فشن معرفی و خلق می کند و در سطح بین الملل معروفیت بی نظیری را به خود اختصاص داده است.

ورساچه

از دیگر برند های مطرح و لوکس ایتالیایی، ورساچه (Versace)می باشد که در قرن بیستم معروفیت بسیار زیادی را کسب نموده است و در رونق مالی تاثیر بسزایی داشته است.

در سال 1978 برند ورساچه به وسیله شخصی به نام جیانی ورساچه در میلان تاسیس شد.به همراه برادر بزرگتر خود سانتو ورساچه اولین بوتیک خود را افتتاح کردند و از این طریق و فراوری لباس های زنانه و مردانه پیروزیت بسیاری کسب کردند. بعلاوه خواهرش به نام دوناتلا، جیانی ورساچه را در این راستا سخت همراهی نموده است و این برند یک تجارت خانوادگی می باشد.

مادر او در آمدش به وسیله دوختن لباس بود که جیانی ورساچه این حرفه را از مادرش یاد گرفته بود. در زمینه طراحی لباس های زنانه که جنس آن ها از مواد خلاقانه وهنر پاپ الهام گرفته شده است، معروفیت خاصی دارد.

بعد از مرگ جیانی، خواهرش مدیریت این برند را به عهده گرفته است و تا بدین روز برند ورساچه را در بین برند های برتر جهان نگه داشته است. امروزه ورساچه از پیروز ترین برند های تجاری جهان محسوب گردد.

لوگوی معروف برند ورساچه از سر مدوسا(Medusa) یکی از اساطیر های یونانی است. ورساچه به لباس هایی با طرح های مجسمه ای از حوری ها نیز معروف است.

منبع: الی گشت

به "10 مورد از پرطرفدارترین برند های فشن در میلان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از پرطرفدارترین برند های فشن در میلان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید