آیا سامسونگ گلکسی S22 فن ادیشن را عرضه خواهد کرد؟

به گزارش وبلاگ خطاطی، سامسونگ در سال 2020 با عرضه گلکسی S20 فن ادیشن یک فرایند نو را آغاز کرد. حدود یک ماه قبل بعد از مدت ها انتظار گوشی گلکسی S21 فن ادیشن از راه رسید که حالا زیر سایه سری گلکسی S22 قرار گرفته است. با توجه به شرایط پیش آمده برای نسل دوم مدل فن ادیشن، آیا سامسونگ گلکسی S22 فن ادیشن را عرضه خواهد کرد؟ و اگر چنین تصمیمی گرفته شود، گوشی موردنظر چه جایگاهی پیدا می کند؟

آیا سامسونگ گلکسی S22 فن ادیشن را عرضه خواهد کرد؟

جهت پر پیچ وخم مدل های فن ادیشن

گلکسی S20 فن ادیشن یکی از بهترین گوشی های عرضه شده در سال 2020 محسوب می شود. سامسونگ برای این گوشی از ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری منحصربه فرد و شگفت انگیزی استفاده نکرده اما در عوض برخی ویژگی های مهم سری گلکسی S به آن راه یافته است. در این میان، برخی ویژگی های نه چندان ضروری هم کنار گذاشته و در نتیجه گوشی موردنظر با قیمت 700 دلار راهی بازار شد که البته با تحفیف های مختلف قیمت آن به 550 دلار هم رسید. به غیر از بازار آمریکا که در زمینه گوشی های مجذوب کننده زیر 800 دلار گزینه های زیادی وجود ندارد، در دیگر بازارها هم این گوشی با استقبال گسترده کاربران روبرو شد.

با این حال، گلکسی S21 فن ادیشن به اندازه نسل قبلی هیجان انگیز نیست. باید خاطرنشان کنیم S20 فن ادیشن در زمان مناسبی بین سری S20 و S21 راهی بازار شد ولی S21 فن ادیشن فقط یک ماه قبل از معرفی سری S22 به دست کاربران رسیده است. به همین علت اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 استفاده شده برای آن تراشه های قدیمی محسوب می شوند. در ضمنً اگرچه قیمت آن مشابه نسل قبلی است، اما مدل پایه آن رم کمتری دارد و همچنین باید عدم پشتیبانی از کارت حافظه microSD هم اشاره کنیم.

سامسونگ در مورد عرضه نسل بعدی این گوشی به طور رسمی چیزی اعلام نکرده ولی با توجه به بودجه هنگفتی که برای خلق برند فن ادیشن هزینه شده، احتمالا چنین کاری انجام خواهد شد. زمان مناسب برای عرضه این گوشی حدود 6 ماه دیگر خواهد بود تا در میان عرضه سری S22 و S23 قرار بگیرد. اما از سوی دیگر، سامسونگ از جمله شرکت هایی است که مسئله ای با عدم عرضه نسل تازه برخی گوشی های خود ندارد و در این زمینه می توانیم به گوشی هایی مانند S10 لایت، S10e و نوت 10 لایت اشاره کنیم.

گلکسی S22 فن ادیشن چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

با این فرض که سامسونگ گلکسی S22 فن ادیشن را خواهد ساخت، این گوشی چه شکلی خواهد بود؟ با توجه به اینکه دو نسل قبلی سری فن ادیشن از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل استاندارد سری گلکسی S دارند، پس برای این گوشی هم باید انتظار بهره گیری از طراحی مشابه گلکسی S22 را داشته باشیم. همچنین به احتمال زیاد با بدنه پلاستیکی و دوربین های نسبتا ضعیف تر روبرو خواهیم شد. به عنوان مثال دوربین تله فوتو موجود در گلکسی S21 فن ادیشن نسبت به دوربین تله فوتو قرار گرفته در گلکسی S21 کیفیت پایین تری دارد.

همچنین احتمالا مانند گلکسی S22 در برخی بازارها همراه با اسنپدراگون 8 نسل 1 به دست کاربران می رسد و در دیگر بازارهای جهان هم مدل مبتنی بر اگزینوس 2200 عرضه خواهد شد. البته امیدواریم مانند S20 فن ادیشن، تمام مدل های S22 فن ادیشن مجهز به 8 گیگابایت رم باشند. البته از سوی دیگر، نباید انتظار بازگشت جک هدفون و درگاه کارت حافظه را داشته باشیم.

هر دو نسل فن ادیشن نسبت به مدل استاندارد سری گلکسی S نمایشگر بزرگتری دارند و اگر این فرایند ادامه پیدا کند، نمایشگر گلکسی S22 فن ادیشن بزرگ تر از پنل 6.1 اینچی استفاده شده برای S22 خواهد بود.

آینده پیش رو

در حال حاضر هیچ گزارش موثقی در مورد توسعه گلکسی S22 فن ادیشن وجود ندارد. در این میان اگر S20 فن ادیشن با استقبال کاربران روبرو شود یا سامسونگ به این نتیجه برسد که می تواند اشتباهات خود را جبران کند، احتمالا با نسل بعدی این خانواده روبرو خواهیم شد.

سامسونگ از جمله شرکت هایی است که برای انواع و اقسام کاربران با بودجه های مختلف گوشی های زیادی را راهی بازار می کند؛ از گلکسی A03 ارزان قیمت گرفته تا گوشی های گران قیمتی مانند گلکسی S22 اولترا و گلکسی زد فولد 3. سری فن ادیشن معمولا از نظر سخت افزاری و ظاهری شباهت زیادی به مدل های استاندارد سری گلکسی S دارند و اگرچه گوشی های محبوب سری A50 برخلاف مدل های فن ادیشن از چیپست های پرچم دار استفاده نمی کنند، اما از نظر سخت افزاری تا حد زیادی به مدل های فن ادیشن نزدیک هستند. در این میان موضوع تفاوت قدرت تراشه ها معمولا فقط در اجرای بازی های سنگین احساس می شود.

اگر گلکسی S22 فن ادیشن از نظر قیمت و مشخصات بتواند خاطره S20 فن ادیشن را بار دیگر زنده کند، احتمالا به موفقیت می رسد. در هر صورت باید ببینیم سامسونگ برای این گوشی چه برنامه هایی در فکر دارد.

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا سامسونگ گلکسی S22 فن ادیشن را عرضه خواهد کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سامسونگ گلکسی S22 فن ادیشن را عرضه خواهد کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید