اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساماندهی آبشار پیران

به گزارش وبلاگ خطاطی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرپل ذهاب گفت: 3 میلیارد و 500 میلیون ریال با همت فرماندار سرپل ذهاب برای ساماندهی جهت آبشار پیران اختصاص یافت که متاسفانه اجازه بازسازی جهت به علت رانش کوه و وجود سنگ های معلق در دامنه کوه و پشت جهت دسترسی به آبشار داده نشد.

اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساماندهی آبشار پیران

به گزارش وبلاگ خطاطی به نقل از ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرپل ذهاب گفت:پس از وقوع زلزله سال 96 در سرپل ذهاب هنوز کار آواربرداری شروع نشده بود که با هدف ترمیم جهت گردشگری، 6 چشمه سرویس بهداشتی که بر اثر زلزله 100 درصد تخریب شده بود با اعتبار داخلی اداره کل میراث فرهنگی استان، آواربرداری و احداث بنا در مدت 2 ماه به اتمام رسید.

مظفر غلامی اضافه کرد: در ابتدا تصمیم بر ترمیم و بازسازی جاده گرفته شد که در صورت اجرای این مهم، پس از طی جهت به محدوده صعب العبور و بن بست می رسید و محدوده آبشار قابل دسترسی نبود. از این رو تصمیم گرفتیم تا جاده دسترسی به آبشار را تغییر داده و از جهت دیگری که پایین دست پارکینگ است کار را ادامه دهیم که منتهی به دره اژدها و آبشار بود ولی با مخالفت مردم روستای پیران در جهت این آبشار روبرو شدیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرپل ذهاب گفت: بارها فرماندار سرپل ذهاب و دیگر مسئولان با مردم روستای پیران در رابطه با احداث جهت پایین دست منتهی به آبشار صحبت کردند که متاسفانه با مخالفت شدید اهالی روبرو شدیم.

غلامی اضافه کرد: در صورت رضایت اهالی روستای پیران حاضریم سنگ فرش جهت بین باغ ها را انجام دهیم و هرکسی خواست برای پذیرایی از گردشگران و اشتغال زایی آلاچیق و غرفه ایجاد کند این اداره همکاری لازم را با آنها داشته باشد.

سرپل ذهاب با قدمت چند هزار ساله 224 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد تا به امروز 146 اثر در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است. آبشار پیران نیز قطب گردشگری استان کرمانشاه است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساماندهی آبشار پیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساماندهی آبشار پیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید