استان مأرب به زودی و به طور کامل آزاد می شود

به گزارش وبلاگ خطاطی به نقل از المسیره، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که استان مأرب به زودی و به طور کامل آزاد می شود.

استان مأرب به زودی و به طور کامل آزاد می شود

وی با اعلام این خبر گفت که عملیات آزادسازی استان مأرب از ابتدای جنگ یمن آغاز شده و موضوع جدیدی نیست. این استان از همان آغاز جنگ یمن صحنه نبرد بود و همچنان نیز همین فرایند ادامه دارد و عناصر القاعده و داعش با حرکت از این استان، عملیات انجام می دهند.

محمد علی الحوثی گفت: با یاری خدا، مأرب و دیگر مناطق یمن به زودی آزاد می شوند، ما با تجاوز و جنگی روبرو هستیم که عربستان سعودی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و امارات بر ما تحمیل کردند و تمامی عوامل و شبه نظامیان سعودی و اماراتی و مزدوران داخلی علیه ما وارد عمل شدند و ما در حال دفاع از خود هستیم.

وی گفت: برخلاف اینکه دشمن سعودی اینطور تبلیغ می کند که گویی نیروهای دولت صنعاء در عملیاتی جدید به مأرب حمله کرده اند اما این عملیات، تدافعی است.

دور جدید عملیات آزادسازی استان نفت خیز و راهبردی مأرب از دو ماه پیش آغاز شده و نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به نزدیکی ورودی غربی شهر مأرب رسیده اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچکدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن دهها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استان مأرب به زودی و به طور کامل آزاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان مأرب به زودی و به طور کامل آزاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید