ایجاد تعادل در بازار تخم مرغ با واردات 10 هزار تن تا دو هفته آینده

به گزارش وبلاگ خطاطی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: با مجوز وزارت جهاد کشاورزی، ظرف چند روز آینده 10 هزار تن تخم مرغ وارد کشور می گردد و با تمهیدات انجام شده ظرف دو هفته آینده بازار تخم مرغ به ثبات می رسد.

ایجاد تعادل در بازار تخم مرغ با واردات 10 هزار تن تا دو هفته آینده

حمید کاشانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار اضافه کرد: در ماه های گذشته مسائلی همانند نرسیدن به موقع نهاده ها و بعلاوه تغییر نیافتن قیمت مصوب تخم مرغ، علیرغم افزایش قیمت نهاده های فراوری موجب بی ثباتی در بازار تخم مرغ شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: اتحادیه مرغ تخم گذار در ماه های گذشته بارها به مسئولان هشدار داده بود که در نتیجه این چالش ها بازار بی ثبات خواهد شد، ولی توجهی نشد.

کاشانی اضافه کرد: در حال حاضر با روی کار آمدن دولت نو جلسات بسیار خوبی که با وزیر برگزار گردید، مجوز واردات تخم مرغ دریافت شد که قرار است در مرحله اول 10 هزار تن از این محصول وارد کشور گردد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: بعلاوه قرار است به زودی قیمت تخم مرغ اصلاح گردد و از آنجا که در حال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ در درب مرغداری 38 تا 39 هزار تومان است، قیمت این محصول در بازار به ازای هر شانه باید بین 43 تا 45 هزار معین گردد که این موضوع هم موجب پایداری فراوری و جلوگیری از هرج و مرج در بازار می گردد.

وی اضافه کرد: از آنجا که در حال حاضر این نرخ مصوب تغییر نیافته و بر اساس واقعیت فراوری و بازار معین نشده متاسفانه شاهد هرج و مرج در بازار تخم مرغ هستیم و هر کسی به هر قیمتی که می خواهد این محصول را ارائه می نماید.

کاشانی گفت: امیدواریم با واردات تخم مرغ و معین قیمت نو تخم مرغ شاهد رشد فراوری و ثبات در بازار باشیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار اضافه کرد: در حال حاضر تامین نهاده ها با دستور وزیر جهاد کشاورزی فرایند خوبی پیدا نموده که این موضوع هم به حل مسائل فراوری و در نتیجه بازار تخم مرغ یاری می نماید و امیدواریم ظرف دو هفته بازار به ثبات و تعادل لازم برسد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "ایجاد تعادل در بازار تخم مرغ با واردات 10 هزار تن تا دو هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد تعادل در بازار تخم مرغ با واردات 10 هزار تن تا دو هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید