ایران تنها تولیدکننده سیلندر لکوموتیو در خاورمیانه، صرفه جویی ارزی یک میلیون دلاری

به گزارش وبلاگ خطاطی، ساخت سیلندر موتور لکوموتیوها پس از انجام فرایند های بسیار پیچیده به فراوری انبوه رسیده است. این قطعه کاربردی جزو قطعات نیروی محرکه موتور لکوموتیو محسوب می گردد.

ایران تنها تولیدکننده سیلندر لکوموتیو در خاورمیانه، صرفه جویی ارزی یک میلیون دلاری

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ خطاطی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امین علایی مدیرعامل شرکت دانش بنیان مبنا اجزاء دقیق قائم با بیان اینکه محصول فراوریی این شرکت سیلندر موتور لکوموتیو است، گفت: این محصول استراتژیک با توجه به احتیاج صنعت ریلی کشور طراحی و ساخته شده و تا به امروز بیش از 8000 قطعه به صورت چدنی و کرومی به مشتریان تحویل داده شده است.

تنها فراوریکننده در خاورمیانه

ساخت سیلندر موتور لکوموتیوها پس از انجام فرایند های بسیار پیچیده به فراوری انبوه رسیده است. این قطعه کاربردی جزو قطعات نیروی محرکه موتور لکوموتیو محسوب می گردد. این قطعه به واسطه احتراقی که داخلش صورت می گیرد، باعث روشن شدن موتور می گردد.

این محصول در صنعت نفت و کشتیرانی نیز کاربرد دارد اما عمده استفاده آن در راه آهن جمهوری اسلامی ایران است. این قطعه به وسیله مهندسین ایرانی کاملاً بومی سازی شده و این شرکت تنها فراوریکننده آن در خاورمیانه است.

این محصول نسبت به نمونه آمریکایی خود ارتقا پیدا نموده است و قیمت پایین و به صرفه، در دسترس بودن، خدمات پس از فروش و گارانتی از مزیت های این محصول نسبت به نمونه خارجی خود محسوب می گردد.

یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی در سال

این محصول توانسته سالیانه حدود یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه داشته باشد. در این شرکت در حال حاضر 23 نفر به صورت مستقیم و 10 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مبنا اجزاء دقیق قائم با اشاره به این که حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باعث رشد و پیشرفت شده، اضافه نمود: مزایا و حمایت هایی که این مجموعه به شرکت های دانش بنیان ارائه می نماید کاملاً واقعی و کارساز است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ایران تنها تولیدکننده سیلندر لکوموتیو در خاورمیانه، صرفه جویی ارزی یک میلیون دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران تنها تولیدکننده سیلندر لکوموتیو در خاورمیانه، صرفه جویی ارزی یک میلیون دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید