تاکید وزیر علوم بر احیای دوره های پودمانی علمی کاربردی

به گزارش وبلاگ خطاطی، تهران (پانا) - وزیر علوم با تاکید بر ضرورت احیای دوره های پودمانی دانشگاه علمی کاربردی تاکید نمود که پذیرش دانشجوی خارجی باید در اولویت اصلی کاری دانشگاه قرار گیرد.

تاکید وزیر علوم بر احیای دوره های پودمانی علمی کاربردی

به گزارش دانشگاه علمی کاربردی، محمدعلی زلفی گل، در ملاقات با هیات رئیسه دانشگاه علمی کاربردی، ضمن اعلام حمایت کامل از برنامه های این دانشگاه به ویژه در زمینه تربیت تکنسین، جذب دانشجوی خارجی، ایجاد صندوق پژوهش و فناوری گفت: ضرورت دارد دوره های پودمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی مجددا احیاء و اجرا گردد بعلاوه پذیرش دانشجوی خارجی باید در اولویت اصلی کاری دانشگاه قرار گیرد.

حسین بلندی سرپرست دانشگاه علمی کاربردی نیز در این ملاقات با اشاره به تاریخچه تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و شروع پذیرش دانشجو به وسیله این دانشگاه از سال 1375، اضافه کرد: ویژگی مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که دوره های آموزشی را براساس احتیاجهای بازار کار، احتیاجسنجی، طراحی و اجرا می نماید و آموزش های مهارتی این دانشگاه نیز در سطح آموزش عالی است.

وی توضیح داد: تمامی برنامه های درسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی مبتنی با احتیاج بازار کار ، طراحی و تدوین می گردد. دکتر بلندی اضافه کرد: بازنگری و بروز رسانی برنامه های درسی با بیش از 5 سال عمر از مهمترین اهداف پیش روی دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی در ادامه اظهار کرد: برنامه آمایش سرزمین براساس احتیاجهای و مهارتی برای هر استان در حال اجرا است، بعلاوه احتیاجآفرینی دانشگاه برای 4 سال آینده در حال و هریک از مراکز آموزش علمی کاربردی در سراسر کشور برای مهرماه امسال یک برنامه 4 ساله خواهند داشت.

بلندی اضافه کرد: رصد بازار کار به منظور احصاء مشاغل، شایستگی ها و فناوریهای مورد احتیاج ، استقرار نظام جامع تضمین کیفیت مورد انتظار بازار ، جذب دانشجوی خارجی، بسترسازی برای انتقال فناوری های نوین به داخل کشور به وسیله مراکز علمی کاربردی، تحقق اشتغال پایدار دانش آموختگان به وسیله توسعه نظام صلاحیت حرفه ای، انطباق دوره های علمی کاربردی با شایستگی های شغلی مورد انتظار و تمرکز بر نظارت و ارزیابی خروجی محور مورد انتظار بازار کار، از دیگر اولویت های فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به نقش این دانشگاه در تربیت تکنسین و نیروی ماهر برای جامعه و بازار کار گفت: از جمله برنامه های دانشگاه این است که قطب تربیت تکنسین در منطقه گردد.

وی با اشاره به جهت گیری این دانشگاه برای تعمیق فناوری و پژوهش های نو در ارائه آموزش های مهارتی گفت: بزودی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی تأسیس می گردد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ظرفیت بالای این دانشگاه برای تربیت نیروهای ماهر و مورد احتیاج برای بخش های مختلف کشور، باحضور 220 هزار نفر دانشجو و 35 هزار نفر مدرس، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید نقش جدی تری در تدوین برنامه های اشتغال کشور از جمله در برنامه هفتم توسعه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تاکید وزیر علوم بر احیای دوره های پودمانی علمی کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید وزیر علوم بر احیای دوره های پودمانی علمی کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید