تصویب لایحه نحوه محاسبه عوارض نصب ونظارت بر دکل های مخابراتی

به گزارش وبلاگ خطاطی، لایحه نحوه محاسبه عوارض نصب و نظارت دوره ای بر دکل های مخابراتی تصویب شد.

تصویب لایحه نحوه محاسبه عوارض نصب ونظارت بر دکل های مخابراتی

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ خطاطی، در جلسه نوبت عصر شورای شهر تهران، لایحه نحوه محاسبه عوارض نصب و نظارت دوره ای در دکل های مخابراتی تهران آنالیز شد.

ناهید خداکرمی گفت: یک کمیته صدور مجوز بر نصب دکل های مخابراتی در شرکت ارتباطات شهر فعال است و این در حالی است که این دکل ها توسط اپراتور های مختلف نصب می گردد، اما درآمد های آن صرفاً به افراد خاص می رسد و این در حالی است که نصب دکل در شهر چهره کل شهر را خراب می نماید.

وی با بیان اینکه بر اساس این لایحه شهرداری تهران برای بهره برداران حقیقی و یا حقوقی دکل های مخابراتی مبالغی را در نظر گرفته است، اظهار کرد: این مبالغ بر اساس یک فرمول خاص محاسبه می گردد و شهرداری موظف است ظرف یک ماه نسبت به نظارت بر نصب دکل ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه به طور کلی باید برای نصب دکل در شهر به دلیل عارضه هایی که ایجاد می نمایند، عوارض معین کنیم، گفت: شهر های دیگر این مهم را انجام دادند، اما تهران از این درآمد پایدار غافل است.

در ادامه محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی از مدیر کل وصول درآمد های شهرداری پرسید هر دکل مخابراتی چه میزان درآمد برای شهر تهران دارد؟

عرب - مدیر اداره کل وصول درآمد شهرداری نیز با بیان اینکه اخذ عوارض از دکل ها بنا به دلایلی باطل شده بود، اما چندی پیش مشهد توانست با برطرف مسائل پیشرو به این درآمد پایدار دست یابد، اظهار کرد: ما نیز با همان رویکرد مشهد یک فرمول بر اساس ارتفاع دکل، قیمت منطقه و ضریب کاربری معین کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس نوع دکل و ارتفاع آن قیمت های سالانه بین 2 الی 3 میلیون تا 21 الی 22 میلیون از آن ها اخذ می گردد، گفت: 7100 دکل در تهران داریم که اگر این رقم را محاسبه کنیم می بینیم چه درآمدی نصیب شهرداری می گردد و این در حالی است که اجاره زمینی همین دکل ها اگر بر روی زمین بود بیش از 70 میلیارد تومان محاسبه شده است.

در نهایت اعضای شورا با نرخ پیشنهادی لایحه موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تصویب لایحه نحوه محاسبه عوارض نصب ونظارت بر دکل های مخابراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب لایحه نحوه محاسبه عوارض نصب ونظارت بر دکل های مخابراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید