تهرانی ها منتظر قطعی برق باشند؟

به گزارش وبلاگ خطاطی، تهران (پانا) - شرکت توزیع برق تهران در اطلاعیه ای هشدار داده که احتمال قطعی برق خانه ها در زمستان وجود دارد. بر اساس این اطلاعیه، علت قطع برق تهران، مصرف زیاد گاز و محدود شدن سوخت پالایشگاه هاست. آیا قرار است سناریوی سال گذشته تکرار و تهران دوباره خاموش گردد؟

تهرانی ها منتظر قطعی برق باشند؟

به گزارش تجارت نیوز، شرکت توزیع برق تهران، از احتمال قطع و محدودیت تأمین برق در مرکز اطلاع داده و گفته در زمستان به علت کمبود گاز، برق خانه ها قطع می گردد.

این در حالی است که مردم در تابستان هم تجربه مشابهی داشتند و با قطع گسترده برق روبرو بودند. علت آن هم مصرف بالای برق و استخراج رمزارزها بود.

گویا قطع برق دیگر زمستان و تابستان ندارد. برق منازل و واحدهای مسکونی هم در سرما و هم در گرما قطع می گردد. اگرچه در شش ماهه نخست سال جاری مردم همزمان با قطع برق، گرانی برق را هم تحمل نموده بودند.

سال پیش هم استارت خاموشی های پی در پی با قطع برق اتوبان ها و معابر زده شد. البته، مقامات مسئول چندین بار گفته بودند که با کاهش دمای هوا، جریان خاموشی هم قطع می گردد.

لازم به ذکر است که این وعده هم چندان طول نکشید. کمی پیش از این که پاییز آغاز گردد، رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اعلام نموده بود که اگر مازوت نسوزانیم، در زمستان هم دچار خاموشی می شویم. پس از آن هم اوجی، وزیر نفت از کمبود روزانه 200 میلیون مترمکعب کسری گاز در زمستان اطلاع داد و آب پاکی بر خیال زمستان بدون خاموشی ریخت.

خاموشی های زمستان استارت خورد؟

سال گذشته کمبود برق باعث قطع برق اتوبان ها و معابر شهری شده بود که مردم به آن اعتراض کردند. دولت هم در نهایت مجبور شد برق صنایع را قطع کند. صنایع هم اقدام به سوزاندن مازوت کردند و نتیجه، آلودگی هوا در تمام زمستان بود.

خوراک نیروگاه های فراوری برق از گاز تامین می گردد و ایران دومین دارنده منابع گازی دنیا است که در فصل زمستان روزانه 200 میلیون مترمکعب کسری گاز دارد.

با توجه به کمبود گاز زمستان و طبق صحبت های سخنگوی صنعت برق، استفاده از مازوت، تنها گزینه نیروگاه ها بر جلوگیری از خاموشی است. این در حالی است که بنا بر اعلام معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از مازوت در نیروگاه ها ممنوع اعلام شده بود.

پیش از این، فریدون عباسی دوانی، رییس کمیسیون انرژی مجلس هم به کمبود گاز در زمستان اشاره نموده بود. او گفته بود: نباید مردم را از مازوت سوزی بترسانیم و اگر مازوت نسوزانیم، 25 درصد از کشور خاموشی می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تهرانی ها منتظر قطعی برق باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهرانی ها منتظر قطعی برق باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید