توضیحات وزارت بهداشت درباره ثبت موارد مشکوک به کرونا با عنوان پنومونی

به گزارش وبلاگ خطاطی، معاون وزارت بهداشت پیرو انتشار مطالبی در مورد مکاتبه معاونت درمان این وزارتخانه در مورد گزارش موارد مربوط به مشکوک به کرونا با عنوان پنومونی توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات وزارت بهداشت درباره ثبت موارد مشکوک به کرونا با عنوان پنومونی

به گزارش وبلاگ خطاطی به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص مکاتبه این معاونت در مورد گزارش آنلاین مواد پنومونی (مشکوک به کرونا) گفت: همانطور که از عنوان نامه معین است این مکاتبه جهت گزارش فوری و آنلاین موارد مشکوک به کرونا اجرا شده است و از آنجایی که در سامانه های بیمارستانی این موارد به عنوان پنومونی مشکوک به کرونا ثبت می گردد به ارسال به موقع آمار تاکید شده است.

وی همچنین گفت: در نامه فوق بر مسئولیت سوپروایزرهای بیمارستانی بر ورود دقیق داده تاکید شده است تا تصمیم گیری مبنی بر آمار واقعی صورت گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: از آنجایی که در صورت ترخیص یا فوت بیماران و عدم ثبت فوری در سامانه بیمارستانی MCMC آمار مربوطه از دقت کمتری برخوردار می گردد، لذا بر ثبت فوری آمار تاکید شده است تا موارد مذکور از آمار بستری فعلی بیمارستان در سامانه کسر گردد و بر این اساس نیاز تجهیزات مصرفی و حفاظتی و سایر اقدامات حمایتی جهت بیماران موجود در بیمارستان ها تامین گردد و البته موارد فوت بیمارستانی اعم از ابتلای قطعی و یا مشکوک به بیماری کرونا براساس مستندات پرونده های بیماران و به صورت مجزا از طریق مدارک پزشکی بیمارستان ها دریافت می گردد.

جان بابایی در ادامه گفت: در بند آخر مکاتبه تاکید شده است نتیجه تست بیماران بر همه پرونده ها الصاق گردد تا آمار پنومونی مثبت و منفی از نظر کرونا قابل تفکیک باشد.

وی با ابراز تاسف و تعجب از این گونه اقدامات غیراخلاقی و غیرحرفه ای که با انتشار گزینشی متن مکاتبات صورت می گیرد، افزود: ضمن اعلام پیگیری موضوع از طریق مراجع قضایی و پلیس فتا تا حصول نتیجه و برخورد قاطع با افراد فاقد مسئولیت اجتماعی که زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم می کنند، از تمام تلاش های شبانه روزی کادر درمان و مسئولین بیمارستان ها قدردانی می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "توضیحات وزارت بهداشت درباره ثبت موارد مشکوک به کرونا با عنوان پنومونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات وزارت بهداشت درباره ثبت موارد مشکوک به کرونا با عنوان پنومونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید