خبرنگاران مرکز تحقیقات نهال در دانشگاه پیام نور میاندوآب راه اندازی می شود

به گزارش وبلاگ خطاطی، مهاباد- خبرنگاران- رییس دانشگاه پیام نور میاندوآب گفت: با هدف معرفی ظرفیت بی بدیل این شهرستان در تولید و عرضه نهال در کشور، راه اندازی مرکز تحقیقات نهال در این دانشگاه طی سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

خبرنگاران مرکز تحقیقات نهال در دانشگاه پیام نور میاندوآب راه اندازی می شود

قادر حبیبی روز دوشنبه در نشست خبری با وبلاگ خطاطی میاندوآب گفت: با توجه به اینکه میاندوآب قطب تولید نهال مطرح است، با راه اندازی مرکز تحقیقات نهال سعی در معرفی ارقام اصلاح شده هستیم که در منطقه بومی سازی شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی این مرکز فرصتی برای گردآوری نهال کاران میاندوآب جهت هم اندیشی و معرفی آنان در کشور جهت بازاریابی است، اضافه کرد: وجود نهالستان های متعدد با ظرفیت تولید چشمگیر در میاندوآب موجب شده است تا صادرات نهال به یکی از مزیت های اقتصادی این شهرستان تبدیل شود.

رییس دانشگاه پیام نور میاندوآب با بیان اینکه تحقق این مهم بیشتر از هر چیزی به همکاری جهاد کشاورزی بستگی دارد، گفت: همچنین راه اندازی مرکز تحقیقات نهال در این دانشگاه به ایجاد درآمد برای دانشگاه منجر می شود.

حبیبی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور این آمادگی را دارد که دوره های آزاد آموزشی در رشته های مختلف به ویژه دوره خبرنگاری برای جوانان علاقمند شهرستان برگزار کند، اضافه کرد: پس از پایان دوره مدرک رسمی دانشگاه به هنرجویان اعطا خواهد شد.

وی اضافه کرد: این دوره ها در رشته های مختلف مانند روزنامه نگاری، ویراستاری و نسخه خوانی در داروخانه ها با ظرفیت هر کلاس حداقل 10 نفر قابلیت برگزاری دارد.

وی با بیان اینکه رشته های متنوعی در دانشگاه پیام نور میاندوآب وجود دارد، گفت: وجود امکانات و فضای آموزشی به صورت کامل به مساحت 12 هزار مترمربع و گستردگی رشته های تحصیلی این دانشگاه را از سایر دانشگاه های هم نام خود متمایز ساخته است.

در ادامه این نشست آیین غرس نهال به مناسبت هفته درختکاری توسط مجموعه مدیریتی و اصحاب رسانه در فضاهای سبز دانشگاه پیام نور میاندوآب برگزار شد.

در دانشگاه پیام نور میاندوآب حدود یک هزار و 700 دانشجو در 38 رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد شامل علوم تربیتی، ادبیات، شیمی کاربردی، شیمی محض، جغرافیا و فیزیک تحصیل می کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مرکز تحقیقات نهال در دانشگاه پیام نور میاندوآب راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز تحقیقات نهال در دانشگاه پیام نور میاندوآب راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید