خبرنگاران معاون وزیر ارشاد: موسیقی نواحی میراثی ارزشمند که باید پاس داشته گردد

به گزارش وبلاگ خطاطی، کرمان - خبرنگاران - معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجربه موسیقی نواحی را یادگار ارزشمندی برای نسل حاضر خواند و گفت: این میراث فاخر به عنوان منبعی از آفرینش های جدید هنری را در هر شرایطی باید پاس بداریم و نگذاریم که چراغ آن خاموش گردد.

خبرنگاران معاون وزیر ارشاد: موسیقی نواحی میراثی ارزشمند که باید پاس داشته گردد

به گزارش وبلاگ خطاطی، سیدمجتبی حسینی در دومین شب از سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان بیان داشت: هر خطه ای از خاک ایران آراسته به لهجه ای است که با پیوند خوردن موسیقی به آن، زیباتر خواهد شد.

معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در این روزهای سخت و متأثر از بیماری کرونا سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را برگزار می کنیم و کوشش می کنیم تا چراغ این جشنواره روشن مانده و موسیقی نواحی پرفروغ تر از گذشته باشد.

وی موسیقی نواحی را سرمایه ای عظیم برای نسل امروز و آینده کشور دانست و گفت: کوشش ما بر این است تا با نشست های پژوهشی وجه علمی موسیقی نواحی این مطرح گردد .

حسینی همچنین توجه به پیوند عمیقی که بین موسیقی نواحی و کلاسیک وجود دارد را مهم مطرح نمود و اضافه کرد: امیدواریم جشنواره موسیقی نواحی در سال های آینده به دور از ویروس کرونا و باشکوه تر برگزار گردد.

جشنواره سیزدهم موسیقی نواحی از دهم تا سیزدهم آبان ماه سال جاری به مدت چهار شب در کاروانسرای تاریخی گنجعلیخان کرمان به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا به صورت زنده از فضای مجازی از ساعت 19 تا 21 به صورت زنده پخش می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون وزیر ارشاد: موسیقی نواحی میراثی ارزشمند که باید پاس داشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر ارشاد: موسیقی نواحی میراثی ارزشمند که باید پاس داشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید