خبرنگاران نماینده مجلس: تشکیل کارگروه اجتماعی فقر زدایی در استان بوشهر لازم است

به گزارش وبلاگ خطاطی، بوشهر- خبرنگاران- نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کوشش می گردد از همه ظرفیت های استان بوشهر برای تشکیل کارگروه اجتماعی فقرزدایی با هدف ایجاد هم افزایی برای رفع کردن ریشه های فقر استفاده گردد.

خبرنگاران نماینده مجلس: تشکیل کارگروه اجتماعی فقر زدایی در استان بوشهر لازم است

به گزارش وبلاگ خطاطی، روابط عمومی کمیته امداد استان بوشهر روز چهارشنبه به نقل از غلامحسین کرمی در نشست با امدادگران کمیته امداد استان بوشهر اضافه نمود: 40 درصد از جمعیت 2 شهرستان دشتی و تنگستان زیر پوشش سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند که با هیچ منطقی قابل دفاع نیست.

وی اعلام کرد: این شرایط در شرایطی است که استان بوشهر در فراوری ثروت ملی نقشی بی نظیر دارد و نباید شهروندان آن دچار بی عدالتی در تقسیم منابع باشند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: هرچند نظام خدمات گسترده ای در قالب تهیه و تامین زیرساخت های مختلف در استان بوشهر ارائه نموده است اما به دلیل وجود بعضی مسائل در سرمایه گذاری بخش خصوصی با رشد فزاینده بیکاری در شهرستان های دشتی و تنگستان روبرو هستیم.

کرمی ادامه داد: با بیکاری جوانان و از دست دادن شغل سرپرستان خانواده ها، طبیعی است این خانواده ها برای برطرف کردن مسائل گسترده خود به سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی مراجعه نمایند.

وی اعلام کرد: اولین گام برای کاهش این حجم از خانواده های زیر پوشش در شهرستان های دشتی و تنگستان، مطرح کردن موضوع در فضای مرکز است تا به عنوان یک مساله اجتماعی برای آن چاره اندیشی گردد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به محض این که در فضای ملی، نام استان بوشهر آورده می گردد این گونه برداشت می نمایند که این استان به دلیل سرمایه گذاری های وسیع شرکت های نفت و گاز و صنایع عظیم مالی و پتروشیمی ها، شهروندان آن مسئله ای در ایجاد رفاه عمومی ندارند.

کرمی ادامه داد: این در حالی است که وجود این همه صنایع در استان بوشهر، تا به امروز نفع چندانی برای مردم و رفاه و اشتغال آنها نداشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: برای برطرف فقر از استان بوشهر که گنجینه ای از ثروت است، تشکیل شورای اجتماعی فقرزدایی لازم است.

احمد لطفی اضافه نمود: 16 درصد جمعیت خانواری و هشت درصد جمعیت نفری استان بوشهر تحت پوشش کمیته امداد این استان هستند.

وی با اعلام این که سالانه 10 درصد از جمعیت تحت پوشش این نهاد توانمند شده و از چرخه حمایت خارج می شوند، اظهارداشت: مسرور نیستیم که آمار بالای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در استان بوشهر را اعلام می کنیم اما احتیاج است که به عنوان یک موضوع اجتماعی مورد آنالیز قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اضافهکرد: تا سه سال پیش فقط 14 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد بودند اما اکنون این آمار به 43 هزار خانوار رسیده است.

وی اعلام کرد: البته دولت توجه خاصی به حوزه معیشت و مستمری مددجویان تحت پوشش داشته و در استان بوشهر به ساخت یکهزار واحد مسکونی یاری نموده است .

لطفی با اعلام این که ساخت 500 واحد مسکونی جدید در قالب توافق نامه کمیته امداد، استانداری بوشهر و سازمان برنامه و بودجه دیده شده است، گفت: با اجرایی شدن این تفاهم نامه از محل یاری های دولت به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر، مشکل یکهزار و 500 مددجوی این استان به مسکن مقاوم برطرف می گردد.

وی با اعلام این که کمیته امداد مولد فقر نیست، مطرح نمود: اگر چه این نهاد در فراوری فقر دخالتی ندارد اما نمی تواند وقتی خانواده ای به دلیل فوت و یا از کارافتادگی سرپرست و سایر معظلات اجتماعی به دفاتر این نهاد در سراسر استان بوشهر مراجعه می نماید، بی تفاوت باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: برای برطرف فقر و فقرزدایی از استان بوشهر احتیاجمند تشکیل شورای اجتماعی فقرزدایی هستیم.

لطفی با اشاره به این که در آستانه سال تحصیلی جدید مدارس و مراکز دانشگاهی قرار داریم گفت: با توجه به احتمال بازگشایی کلاس های درس مدارس و مراکز دانشگاهی به شکل غیرحضوری، احتیاج است که 6 هزار و 500 دستگاه تبلت برای دانش آموزان تحت پوشش تهیه کنیم تا بتوانند از مزایای حضور در کلاس های درس مجازی بهره مند شوند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نماینده مجلس: تشکیل کارگروه اجتماعی فقر زدایی در استان بوشهر لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس: تشکیل کارگروه اجتماعی فقر زدایی در استان بوشهر لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید