روبوتاکسی آمازون روی خط فراوری ، زوکس کاملا خودران است

به گزارش وبلاگ خطاطی، زوکس واحد خودروی خودران کمپانی آمازون، اعلام نمود که با موفقیت یک روباتاکسی را با کارمندان این کمپانی به عنوان سرنشینان این تاکسی در یک جاده با هدف نزدیک کردن این روباتاکسی به فراوری تجاری و ورود به عرصه خدمات عمومی آزمایش نموده است.

روبوتاکسی آمازون روی خط فراوری ، زوکس کاملا خودران است

به گزارش وبلاگ خطاطی و به نقل از رویترز؛ آزمایش این روبوتاکسی در روز 11 فوریه بین دو ساختمان کمپانیزوکس به فاصله یک مایل (1.6 کلومتر) از هم در مقر این کمپانی در فاستر سیتی، کالیفرنیا انجام شد، این بخشی از راه اندازی یک سرویس شاتل بدون هزینه و رایگان برای کمپانی آمازون بود. فراوری این روبوتاکسی به آمازون یاری می نماید فناوری های خود را اصلاح نموده و ارتقا دهد.

آیچا ایوانز، مدیر اجرایی، زوکس در یک کنفرانس تلفنی به وبلاگ خطاطی گفت: قرار دادن خودرو در یک جاده عمومی که به مثابه اعتبار بخشیدن به رویکرد ما در خصوص همه الزامات مختلف، از جمله مقررات نظارتی، بود، گام بزرگی است که ما تنها با هدف تجاری سازی، آن را محقق کردیم. ایوانز از ارائه جدول زمانی برای راه اندازی خط فراوری تجاری این روباتاکسی خودداری کرد، شروع فراوری تجاری این اتومبیل خود احتیاج به مجوزهای دولتی دارد.

بخش خودروهای اتوماتیک این صنعت به همان سرعتی که در ابتدا انتظار می رفت به بازار نیامده است زیرا تسلط بر این فناوری سخت است. شرکت فورد موتور و فولکس واگن پاییز گذشته اعلام کردند که واحد خودران خود را تعطیل می نمایند و بر فناوری یاری راننده تمرکز می نمایند که بازدهی فوری بیشتری را فراهم می نماید.

روبوتاکسی زوکس، یک وسیله نقلیه خودران متعلق به آمازون، در کارخانه این شرکت در فرمونت و اقع در استان کالیفرنیا دیده می گردد

شرکت هایی که همچنان توسعه این فناوری را دنبال می نمایند شامل واحد کروز جنرال موتورز و واحد وینامو متعلق به شرکت آلفابت هستند. روبوتاکسی زوکس که از ابتدا به عنوان یک وسیله نقلیه کاملا خودران و نه به عنوان یک محصول به روز رسانی شده از خودروهای موجود، بدون فرمان یا پدال، ساخته شده است. این خودران فضایی برای چهار سرنشین دارد و در این خودرو دو نفر از سرنشینان روبروی دو نفر دیگر می نشینند.

آمازون، که به شدت در حال توسعه فناوری خودران است، زوکس را به قیمت 1.3 میلیارد دلار در سال 2020 خریداری کرد. اما افزایش سریع نرخ بهره و تقاضای پائین مصرف نماینده، ترس از رکود جهانی را برانگیخت و بسیاری از شرکت ها، از جمله خودروسازان و غول های فناوری، مجبور شدند نیروی کار خود را کاهش دهند و هزینه های خود را جبران نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • سایبرتراک تازه تسلا همراه با تغییراتی عجیب | خیره نماینده ترین بدعت یا بزرگ ترین شوخی ایلان ماسک؟

اما کمپانی زوکس به نظر می رسد که در صدد افزایش کارمندان خود برآمده است، جسی لوینسون، مدیر بخش فناوری زوکس گفت که این شرکت در خصوص رشد خود محتاطانه عمل نموده است، این شرکت همچنان در مسیر افزایش تعداد کارمندان خود به 2.500 نفر در امسال واقع شده است که این رقم در ابتدای سال کمتر از 2 هزار کارمند بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "روبوتاکسی آمازون روی خط فراوری ، زوکس کاملا خودران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبوتاکسی آمازون روی خط فراوری ، زوکس کاملا خودران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید