دخترتاریخ ساز ایران در اولین رقابت بین المللی خود جنگید، جایزه دبیرکلIWF به یکتا جمالی

به گزارش وبلاگ خطاطی، مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان گفت:با توجه به اینکه یکتا جمالی برای اولین بار در مسابقات بین المللی شرکت می کرد، مجبور بودیم برای شروع کار وزنه سنگین انتخاب نکنیم وخودش هم با روحیه خوب جنگید.

دخترتاریخ ساز ایران در اولین رقابت بین المللی خود جنگید، جایزه دبیرکلIWF به یکتا جمالی

به گزارش وبلاگ خطاطی، یکتا جمالی دختر نوجوان ایران در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان توانست با تاریخ سازی سه مدال برنز کسب کند.

جمالی با وجود سن کم و اولین حضور در مسابقه بین المللی تمام شش حرکت خود را به درستی انجام داد و در نهایت با رکورد مجموع 308 کیلوگرم بر سکوی سوم جوانان جهان ایستاد و اولین مدال وزنه برداری بانوان ایران را در رده جهانی کسب کرد.

اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان در مورد عملکرد یکتا جمالی و رکورد هایی که در مسابقات به ثبت رساند به وبلاگ خطاطی گفت: رقابت سختی در دسته 87 کیلوگرم داشت. تاکتیک ما هم این بود که گام به گام جلو برویم چون جمالی برای اولین بار بود که در مسابقه بین المللی شرکت می کرد. البته خود او هم روحیه خوبی داشت و جنگنده ظاهر شد و توانست سه مدال با ارزش بگیرد.

او ادامه داد: مسابقه سنگینی بود اگر تجربه داشت، با وزنه بیشتری کار را شروع می کردم اما چون برای اولین بار در مسابقات جوانان جهان شرکت می کرد مجبور بودیم، گام به گام پیش برویم تا استرس او فروکش کند. البته توانایی او بیشتر از این بود و در یک ضرب می توانست بهتر کار کند.

خورشیدی همچنین گفت: محمد جلود دبیر کل فدراسیون جهانی در پایان مسابقه به جمالی تبریک گفت و حتی به او جایزه دلاری داد. خیلی از کشورهای دیگر به ما تبریک گفتند. رییس فدراسیون ازبکستان هم ابراز خوشحالی کرد که تاریخ سازی وزنه برداری بانوان ایران در کشور ازبکستان اتفاق افتاده است.

او در مورد الناز باجلانی که در یک ضرب خوب کار کرد اما در دوضرب نتوانست دو حرکت خود را به درستی انجام دهد، شرح داد: به هر حال او جوان است و حضور در دو مسابقه پشت سر هم سنگین است. باجلانی ابتدا در بزرگسالان آسیا شرکت کند و بعد در جوانان جهان وزنه زد. الناز دوست داشت یک ضرب مدال بگیرد و وقتی نگرفت یک مقدار روحیه و آرامش خود را از دست داد و خودش هم معتقد بود انگیزه اش را از دست داده بود و به هر حال نکات لازم به او گوشزد شد. با این حال از او راضی هستم و امیدوارم در مسابقات آینده بتواند مدال های خوش رنگی بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دخترتاریخ ساز ایران در اولین رقابت بین المللی خود جنگید، جایزه دبیرکلIWF به یکتا جمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخترتاریخ ساز ایران در اولین رقابت بین المللی خود جنگید، جایزه دبیرکلIWF به یکتا جمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید