در ایام نوروز پرواز فوق العاده وجود ندارد، مسافران به نرخ بلیت توجه کنند

به گزارش وبلاگ خطاطی، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، با بیان اینکه برای ایام نوروز هیچ پرواز فوق العاده ای نداریم، گفت: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز و با توجه به قرمز و نارنجی بودن شرایط برخی از شهرها امسال برای نوروز 1400 هیچ پیش فروش بلیت هواپیما نخواهیم داشت و مسافران هر زمانی و هر روزی که تمایل داشته باشند می توانند بلیت هواپیما خریداری کنند.

در ایام نوروز پرواز فوق العاده وجود ندارد، مسافران به نرخ بلیت توجه کنند

او با بیان اینکه شرکت های حمل و نقلی به هیچ عنوان حق افزایش و یا تغییر نرخ بلیت در این ایام را ندارند، افزود: طبق دستور سازمان هواپیمایی کشور شرکت های هواپیمایی باید بلیت ها را مطابق با نرخ هایی که در انجمن شرکت های هواپیمایی درج شده به مسافران عرضه کنند و این شرکت ها حق ندارند نرخ بالاتری را به بهانه نوروز به مسافران بفروشند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی توضیح داد: مسافران برای تهیه بلیت باید حتما به سایت و دفاتر خدمات مسافرتی معتبر و دارای مجوز مراجعه کنند تا مسئله ای از لحاظ قیمت و یا بلیت های فروخته شده روبرو نشوند.

سامانی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان طرح فاصله گذاری اجتماعی در بخش های مختلف حمل و نقل برداشته نشده است، افزود: برای ایام عید و یا تعطیلات هیچ تغییری در پروازها صورت نگرفته و همچنان پروازهای برنامه ای وجود دارند و فاصله گذاری اجتماعی هم در این بخش تغییری نکرده است.

او یاد آور شد: نظارت و بازرسی های مداوم در این بخش برای ایام تعطیلات وجود دارد و البته با توجه به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر انجام ندادن سفرهای غیرضروری، نظارت ها همواره وجود دارد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره سفرهای خارجی هم گفت: سفرهای خارجی به کشورهای مختلف از جمله ترکیه همچنان برقرار است و تغییری در نرخ های آن ها ایجاد نشده و مسافران حتما باید تست pcr کرونا 72 ساعت قبل از پرواز همراه خود داشته باشند.

براساس این گزارش طبق اعلام زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، قیمت بلیت پروازها برای نوروز افزایش نمی یابد، در نتیجه در نوروز 1400 قیمت بلیت پروازهای داخلی تغییری نمی کند و نرخ بلیت پروازهای خارجی، رقابتی و تابع شرایط تقاضا خواهد بود.

بنابراین به مسافران توصیه می شود حتما از سفرهای غیرضروری در ایام نوروز خودداری کنند اما اگر می خواهند برای این ایام بلیت تهیه کنند، حتما پیش از آن از نرخ های مصوب و سقف نرخ ها مطلع باشند.

امروز محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری هم گفت که افزایش نرخ بلیت هواپیما برای بلیت های نوروزی رخ نداده و شرکت های هواپیمایی مجاز هستند بر اساس حداقل کف و حداکثر سقف قیمت های مصوب اقدام به فروش بلیت کنند.

او گفت: در ایام نوروز هیچ گونه افزایش نرخ بلیتی رخ نخواهد داد؛ اینکه برخی گمان می کنند نرخ بلیت های هواپیماها افزایش پیدا کرده است به این دلیل است که برخی از ایرلاین ها بر اساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی اقدام به فروش بلیت بر اساس سقف نرخ تعیین شده کرده اند.

براساس این گزارش مسافران برای تهیه بلیت هواپیما به ویژه برای ایام نوروز حتما باید به آژانس و سایت های معتبر مراجعه کنند و با توجه به آنکه امسال هیچ پرواز فوق العاده ای برای تعطیلات در نظر گرفته نشده، بنابراین باید مسافران به نرخ ها توجه کافی داشته باشند.

باشگاه وبلاگ خطاطی

منبع: گردشبان

به "در ایام نوروز پرواز فوق العاده وجود ندارد، مسافران به نرخ بلیت توجه کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ایام نوروز پرواز فوق العاده وجود ندارد، مسافران به نرخ بلیت توجه کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید