علت خارج شدن بعضی خودروها از چرخه فراوری

به گزارش وبلاگ خطاطی، خبرنگاران -بررسی آمار فراوری وزارت صمت نشان می دهد طی سال جاری بعضی خودروها از چرخه فراوری خارج شده اند. حذفی ها تنها متعلق به سه خودروساز بزرگ وابسته به دولت نبوده اند، بلکه بخش خصوصی نیز در این لیست نماینده دارد.

علت خارج شدن بعضی خودروها از چرخه فراوری

بعضی خودروهای حذفی اما مونتاژی بوده اند که به علت تحریم یا بروز مسائل اقتصادی (به ویژه در بخش خصوصی) امکان ادامه فراوریشان فراهم نبوده است. به عنوان مثال، اعضای خانواده رنو شامل تندر90، پارس تندر و ساندرو در سال گذشته نیز فراوری داشتند، اما سال جاری با اتمام ذخایر قطعه ای، فراوریشان متوقف شد یا مثلا پژو 2008 طی سال جاری فراوریی نداشته، درست مانند دانگ فنگ که آن هم با خودروسازی ایران وداع نموده است.

در قسمتی از گزارش تسنیم امده است: بعلاوه سراتو نیز در سال گذشته فراوریی بسیار محدود داشت، اما سال جاری حتی یک دستگاه نیز از آن در سایپا به فراوری نرسیده است. این خودروها به علاوه محصولاتی متعلق به بخش خصوصی، همگی به علت تحریم امکان ادامه فراوری در سال 1400 را پیدا نکردند، زیرا قطعات موردنیاز برای ساخت آنها از سوی شرکت های خارجی مادر تامین نشد.

در کنار این خودروهای مونتاژی و تحریم زده اما هستند محصولاتی که به میل خود خودروسازان فراوریشان متوقف شده است. خودروهایی همانند 206 تیپ 5، 207 صندوقدار، پژو پارس دوگانه سوز، سمند LX ، رانا معمولی و بعلاوه پژو 405GLX سال جاری هیچ فراوریی نداشته اند که بعضی از این خودروها به علت رشد زیان خودروساز متوقف شده اند.

انتخاب وبلاگ خطاطی از تسنیم

منبع: شفقنا اقتصادی

به "علت خارج شدن بعضی خودروها از چرخه فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت خارج شدن بعضی خودروها از چرخه فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید