دگردیسی به سبک کیا

به گزارش وبلاگ خطاطی، نسل نو کیا کارنز 2022 امروز رونمایی شد و همانطور که پیشتر، در اسکچ های رسمی منتشر شده آن معین بود، کارنز 2022 از یک مینی ون شهری به خودرویی در کلاس کراس اوور تبدیل شده است.

دگردیسی به سبک کیا

نسل اول کیا کارنز در سال 1999 عرضه شد، و آنچه امروز شاهدش هستیم در واقع چهارمین نسل از این خودرو محسوب می گردد که در کلاسی کاملاً متفاوت روانه بازار شده است. به گفته مدیر بازاریابی کیا، کارنز 2022 در هندوستان رونمایی شده چرا که یکی از مراکز اصلی فراوری آن در سایت کیا هند است؛ ضمن آنکه با توجه به خواست اکثریت مشتریان، که بیشتر در پی انواع مدل های کراس و اس یو وی هستند، در کارنز نو تمامی تناسبات بدنه، استایل کلی و حجم پردازیهای پیکره برگرفته از خودروهای کراس اوور است، اما با یک تفاوت و آن کاربردی بودن طراحی نو نسبت به انواع شاسی بلندهای شهری امروزی است.

قبلی 1 از 3 بعدی

به عبارت دیگر شما با خودرویی روبرو هستید که هرچند ظاهری همچون یک کراس اوور شهری دارد، اما در باطن محسنات و مزایای یک مینی ون شهری را یدک می کشد و شاید به همین علت است که هندسه کلی و معماری بدنه چندان هیجانی و تابع مُدهای امروزی دنیای طراحی نبوده و اتفاقاً فرمی جعبه ای شکل و و کاربردی دارد چرا که هدف تیم طراحی نیز دقیقا همین بوده است.

کیا کارنز در چهره و نمای جلو شباهت زیادی با نسخه 2021 اسپورتیج دارد، این شباهت به ویژه در حجم پردازی چراغ های جلو و عقب به وضوح به چشم می خورد. ضمن آنکه قطعات پلاستیکی مشکی رنگ دور گلگیر (گارنیش ها) شخصیتی جدی تر و متمایز با گذشته را از کارنز به نمایش می گذارد. بعلاوه خط سقف تقریباً مسطح آن فضای سر را در داخل کابین حتی برای سرنشینان ردیف عقب به حداکثر می رساند؛ تا آنجا که کابین کارنز فضای مناسبی برای شش تا هفت سرنشین را ارائه می دهد.

قبلی 1 از 3 بعدی

در مجموع، میتوان طراحی بدنه کارنز را ترکیبی هوشمندانه از خطوط و المان های مدرن با هندسه ای کلاسیک و کاربردی توصیف کرد که مجذوب کنندهیت های ظاهری تاثیری بر کاربری آن نداشته است. این مدل با طول 4540 میلی متر (178.7 اینچ)، عرض 1800 میلی متر (71 اینچ) و ارتفاع 1700 میلی متر (67 اینچ) و فاصله بین دو محور 2780 میلی متر (109.4 اینچ) یکی از بلندترین ها در کلاس خود محسوب می گردد. این تعیینات ابعادی باعث شده تا ضمن آنکه کارنز 2022 از نظر طولی نسبت به نسل قبل خود بزرگ تر باشد، فاصله بین محورها نیز افزایشی قابل توجه یافته و فضای داخلی جادارتری را به سرنشینانش ارائه دهد، هرچند عرض کلی خودرو با نسخه قبل تفاوت چندانی ندارد.

با ورود به داخل کابین کارنز نو متوجه می شویم که نه تنها طراحی نمای بیرونی، بلکه استایل داخل کابین و مجموعه داشبورد نیز کاملاً متحول شده است. استفاده از نمایشگر لمسی 10.25 اینچی به همراه جلوآمپر تمام دیجیتال و داشبوردی با هندسه ساده و مینیمال، ترکیبی مدرن و مجذوب کننده را به وجود آورده و تاکید مهندسان کیا بر راحتی سرنشینان و مهندسی ابعاد انسانی در طراحی جایگاه ها به وضوح تعیین است.

قبلی 1 از 3 بعدی

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، کارنز دست پُری دارد. از نورپردازی محیطی LED 64 رنگ، تصفیه کننده هوا، و تهویه جایگاه های جلو تا امکان پشتیبانی از سامانه هوشمند داخلی،سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو، سانروف، مود یا حالت های رانندگی قابل انتخاب، و مجموعه ای از سامانه های ایمنی استاندارد نظیر سیستم کنترل کمکی در سربالایی، BAS، کنترل ترمز در سراشیبی و حتی آپشن هایی که با پرداخت هزینه اضافی می توان سفارش داد نظیر سنسورهای پارک جلو و برف پاک کن اتوماتیک شیشه جلو می توان اشاره نمود.

کیا برای خودرو نوش همچون مدل Seltos از چندین موتور شامل نسخه بنزینی 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 115 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر (106 پوند فوت) گشتاور و یا پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ با 140 اسب بخار قدرت و 242 نیوتن متر (179 پوند فوت) را تدارک دیده است. ضمن اینکه یک موتور 1.5 لیتری دیزلی با قدرت 115 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر (184 پوند فوت) نیز قابل سفارش است.

کیا کارنز همان دیگر برادرانش از یک گیربکس شش سرعته دستی بطور استاندارد استفاده می نماید، اما یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به صورت آپشنال نیز برای این مدل قابل سفارش است. کیا از سه ماهه اول 2022، Carens را با سه ردیف جایگاه و قابلیت حمل 7 نفر ابتدا در هند و با فاصله ای کوتاه در سایر بازارها عرضه خواهد نمود.

خرید و فروش و قیمت کیا کارنز

منبع: بلاگ دیوار

به "دگردیسی به سبک کیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دگردیسی به سبک کیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید