9 تا از جاهای دیدنی تایلند ؛ از ساحل رایلی تا بازارهای سیار

به گزارش وبلاگ خطاطی، آن قدر بکر است که می تواند برای شما همیشه هیجان انگیز و پر از ماجراجویی باشد. در این مطلب خبرنگاران با هم به یک سفر مجازی به جاهای دیدنی تایلند می رویم.

9 تا از جاهای دیدنی تایلند ؛ از ساحل رایلی تا بازارهای سیار

تایلند ، کشور محبوب شرق آسیا

تایلند مقصدی است که هر گردشگری یک بار باید به آن سفر کند. در سفر خود در میان جاذبه های گردشگری تایلند از سواحلی زیبا در بهترین سطح جهان آغاز خواهید کرد و تا دهکده های روستایی در شمال پیش می روید. تایلند هیچ گاه شما را ناامید نخواهد کرد.

شهرهایی مثل بانکوک و چیانگ مای، پر از کارهایی برای انجام دادن هستند. باید اضافه نمود نمی توان به این هم بسنده کرد چراکه شما هنوز تایلند را ندیدید، اگر به کوه ها در شمال نروید و با فیل ها و میمون ها رو دررو نشوید (که ناهارتان را روی هوا از دست تان می قاپند). جاذبه های دیدنی تایلند برای شما تجربه ای منحصر به فرد خواهند ساخت.

1. ساحل رایلی ، تجربه طبیعت زیبا در میان جاهای دیدنی تایلند

Railay Beach یکی از محبوب ترین ساحل های تایلند

استان کرابی (Krabi) بهترین سواحل را که شاید عموم گردشگران آن را مهم ترین در بین جاهای دیدنی تایلند می دانند، در خودش جای داده است. رایلی به طور عمومی مشهورترین ساحل تایلند محسوب می شود. ساحل رایلی از ماسه سفید است. آب دریا در این منطقه آبی شفاف است و شما احتمالاً فکر می کنید به قطعه ای از بهشت آمدید. برای این که به جزیره برسید باید قایق سوار شوید. در این جا امکانات رفت وآمد با قایق از شهر کرابی و آئو نانگ (Ao Nang) فراهم است.

ساحل علت اصلی گردشگران برای بازدید از رایلی است. در کنار آن شما می توانید صخره نوردی را روی صخره های پر از ماجراجویی و طبیعت خاص این منطقه راهم تجربه کنید. بسکمک از گردشگران شاید مجذوب کنندهیت بالا رفتن از صخره های آهکی را درک می کنند. این فعالیت به خصوص می تواند برای شما یک فصل تازه و نگاه تازه ای به جاذبه های گردشگری تایلند باشد.

به علاوه این دو شما می توان فیل ها را از نزدیک ببینید یا سوار قایق در آب های سفید شود و قایقرانی کایاک را امتحان کنید. همین طور می توانید گزینه های آرام و کم تر هیجانی مثل غذا و ماساژ را انتخاب کنید.

باید گفت که در این محدوده غار الماس (Diamond Cave) نیز جا دارد که بیشتر گردشگر ها به آن سری می زنند. این غار راهروهای راحتی برای عبور دارد و گردشگران کنجکاو را از میان ماسه ها و گرفتن آفتاب در ساحل به سمت خود می کشد.

2. کوه فی فی ، ساحلی در آرامش طبیعت

جزایر فی فی (Phi Phi Islands) در استان کرابی (Krabi) واقع شده است و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تایلند است. این معروفیت در میان جاهای دیدنی تایلند به علت دربرگرفتن چندین جزیره و امکان سفر یک روزه به همه آن هاست. یکی از نقاط معروف در جزایر فی فی ساحل میمون (Monkey Beach) است.

شما در این جا با حیواناتی روبه رو خواهید شد که برای نام بردن از آن ها یک چالش مهم ذهنی خواهید داشت. می توانید یک راهنما داشته باشید که شما را در قایق کوچک چوبی همراهی می کند یا این که کایاک مخصوص به خود را سوار شوید.

طبیعت فی فی را حس کنید

یک جای کوچک برای توقف هم هست که می توانید از آن اسنک و شیک میوه بخرید، اما کمی مراقب باشید چون میمون ها در عرض چند ثانیه خوراکی های تان را از چنگ تان درمی آورند و جزیره آغاز به چرخیدن می کنند. ساحل بلند (Long Beach) یکی دیگر از منطقه ها زیبا و بی نظیر در جزیره است، اگر خوش شانس باشید و غروب را در این جا به دیدن بنشینید. برای برگشتن راه بسیار زیبایی تا مرکز جزیره پیش روی شما خواهد بود.

فی فی ، یک جای سینمایی

برگزارکنندگان تور وسایل لازم برای ورزش های آبی و شیرجه را با خود خواهند داشت. Maya Bay همان مکانی ست که فیلم The Beach با بازی لئوناردو دی کاپریو ضبط شده است. شما می توانید تن خود را این جا به آب بزنید. Koh Phi Phi همیشه گردشگر های زیادی را به خود می بیند به همین علت تورهای بسکمک گردش در ساحل های دیگر را در لیست برنامه ریزی های خود برای گردشگران قرار می دهند.

ساحل هایی مثل Koh Chang ،Phuket و Koh Lanta، خلوت تر از این جا هستند. Phi Phi جایی ست که در سال 2004 سونامی به سختی آن را هدف قرار داد. مهمان خانه ها، رستور ان ها و بازارها همه دوباره ساخته شدند. یک پارک کوچک هم در یابود کشته شدگان در این حادثه غمناک نام گذاری شده است.

3. قدم زدن در روزهای یکشنبه، چیانگ مای

در Chiang Mai طبیعت و آرامش بکر را ملاقات کنید

هر بازدیدنماینده ای از تایلند دوست دارد به سراغ غذاهای خوشمزه و ارزان برود. هردو این خصیصه را در پیاده روی شب یکشنبه چیانگ مای (Chiang Mai) پیدا خواهید کرد. دستفروش ها انواع و اقسام غذاها و خوراکی های گوناگون را عرضه می کنند. pad Thai ،Chiken Satay ،Samosas ،Crab Cakes ،Fried bananas موز سرخ شده، Sweet Rotees روتی شیرین و شیک های میوه تازه، همگی در بیش تر مواقع دانه ای کم تر از 2 دلار هستند.

وقتی که هوس خوراکی های سریع و تنقلات کردید، صدها نوع از آن ها را در این جا خواهید یافت. به علاوه چیزهای دیگری مثل صابون های طبیعی و صنایع دستی شاخص تایلندی را در این جا پیدا خواهید کرد. روغن های طبیعی، آلات موسیقی، نقاشی ها، گیره های دیواری و …، بخشی از چیزهایی هستند که می توانید این جا بخرید.

بازار هر هفته، شلوغ خواهد بود. به این هم بستگی ندارد که در چه فصلی از آن بازدید می کنید. پس خود را آماده کنید که هم رنگ جماعت شوید و شلوغی اذیت تان نکند. این کاری است که انجام دادنش برای هر گردشگری در تایلند واجب است.

اگر هم خواستید که دیگر بازار چیانگ مای را تجربه کنید. می توانید به بازار شب در راه Chang Klan، بروید. این بازار روزانه است، اما اگر بیش تر به فکر اجناس خاص هستید و خیلی نمی خواهید گردشگری به بازارها نگاه کنید به Warorot Market، کنار رود Mae Ping River بروید.

4. پای ، یکی از جاهای دیدنی تایلند در قلب کوهستان های سرسبز

Pai یکی از زیباترین جاهای دیدنی تایلند

تایلند را در جهان به منظره ها زیبا و مردم خونگرم می شناسند. ساحل های جنوب هر دو را در خود دارند. بیش تر مردم نمی دانند که جاهای دیدنی تایلند به این جا خلاصه نمی شود و شمال وسیع تایلند هم منظره های نفس گیری جلوی چشم شان خلق خواهد کرد.

بیش تر این منظره ها طبیعی، اما کم نظیر هستند. شمال تایلند، منطقه غربی کنار مرز برمه با کوهستان های جنگلی زیبا پوشیده شده است.

پای که در زبان تایلندی به معنی پایین است در استان Mae Hong Son قرار گرفته است و یکی از بهترین جاها برای لذت بردن از جاذبه های طبیعی تایلند است. مهمان نوازی تایلندی ها و غذاهای شان دل شما گرم خواهد کرد. این شهر کوچک جولانگاه هیپی ها و بک پکرها است. یک بازار شبانه کوچک در این جا وجود دارد و غذاهای غربی و غیرغربی متنوعی برای خوردن هست.

راه برای رسیدن به معابد خیلی کوتاه و راحت است و به راحتی می توانید به دره Pai بروید. وقتی پای تان را به این شهر کوچک می گذارید، فضایی آرام اما پر از روح و جنب و جوش، برای شما برقرار خواهد شد و همین فضاست که موج گردشگر ها را فصل به فصل به سمت خودش می کشاند.

5. پارک ملی ، با فیل ها زندگی کنید

Khao Yai غرق شدن در طبیعت خالص استوایی

در تایلند فیل ها بسیار مورد احترام هستند و مجسمه ها و نقاشی هایی از آن ها در سفر خود در هرجایی پیدا خواهید کرد. بسکمک از تورها و گروه ها، برنامه هایی را برای گذراندن وقت کنار فیل ها به اجرا می رسانند. شما در این برنامه ها یک روز یا بیش تر در کنار فیل ها زندگی می کنید، حتی آن ها را حمام می کنید و سرصبح به آن ها، صبحانه می دهید. مجذوب کننده تر شاید این جا باشد که آن ها را در محیط طبیعی شان ببینید.

پارک ملی خائو یای (Khao Yai) فرصتی خاص و عالی برای این کار به وجود می آورد. فیل ها را کنار آبشارها خواهید دید، پرنده های خاص را روی شاخه ها، میمون ها و بسکمک از حیوانات مجذوب کننده دیگر، این جا در محدوده های طبیعی خود زندگی می کنند و شما این طبیعت را به دیدن می نشینید.

اگر یک روز به نظرتان برای این بازدید کافی نبود، امکان این که در پارک کمپ کنید وجود دارد، اگر این کار را کردید، طلوع خورشید، می تواند برای آغاز روز بعد یک منظره عالی و امیدبخش باشد.

6. شهر قدیمی سوخوتای ، بازدید از تاریخ تایلند

Sukhothai یکی از معروف ترین مجسمه ها و معابد جهان

یکی دیگر از مهم ترین جاهای دیدنی تایلند شهر قدیمی سوخوتای است. این جا برای علاقه مندان به تاریخ و کسانی که تشنه عکاسی هستند، یکی از بهترین جاهایی است که از دوران قدیم و در مرکز تایلند به جا مانده است. بقایای این شهر قدیمی، هنوز پا برجاست و با وجود تمام جنگ های این منطقه، هنوز پایدار است.

شهر سوخوتای (Sukhothai) در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و به عنوان یکی از مهم ترین آثار تاریخی تایلند، محافظت می شود. جاذبه های این جا، شامل چند وات (Wat) است. وات ها معابد و دیرهای تایلند و کامبوج را می گویند که تحت تاثیر آیین بودا به این شمایل ساخته می شدند. هرکدام از آن ها تاریخ طولانی ای از زمان بودا تا به حال دارند و قصه خود را تعریف می کنند. قصه جامعه ای در قدیم با نشان ها و آثار مقدس و آیینی منحصربه فردکه تاثیرات همه این ها و خروجی اش در شکل بنا و سازه و طراحی هرکدام پیداست.

7. شهر قدیمی آیوتایا ، از جاهای دیدنی تایلند

Ayutthaya

آیوتایا از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری تایلند است و برای شما لحظه ای نگاه به تاریخ این کشور خواهد بود. این جا بازدیدنمایندگان خود را با بقایای تاریخی رمانتیک خود،حیرت زده می کند.

آیوتایا مرکز قدیمی تایلند بوده است. پس از دوره سوخوتای، این شهر مهم ترین شهر تایلند به حساب می آمده است. کاخ های قدیمی، معابد و قصرها و آن چیزی که از آن ها امروز باقی است، تضمین این مدعاست.

این جا اجتماعاتی خارجی هم هست که به شما کمک می کند از تاثیراتی که تایلند از کشورهای دیگر پذیرفته است، آگاه شوید. آیوتایا به اندازه یک اتوبوس سواری کوتاه از بانکوک فاصله دارد. این مسائله باعث می شود که برای بازدید و برنامه ریزی گزینه راحت و پر و پیمانی باشد، مخصوصاً اگر از نظر زمانی در مضیقه باشید، اما اگر دست تان باز تر است،

چند روزی را در این مرکز قدیمی بگذرانید و یک تور با دوچرخه سواری برای خود ترتیب دهید و طی آن هم شهر قدیمی را ببینید و هم شهر تازه.

8. دوی سوسپ ، معبدی در دامنه کوه های تایلند

Doi Suthep معبدی از طلا

یکی از جالب ترین جاهای دیدنی تایلند، Doi Suthep است. این جا، شاید معروف ترین معبد و شناخته شده ترین آن در چیانگ مای (Chiang Mai)، Doi Suthep باشد. این معبد در پایین کوه های شمالی قرار گرفته و به رز شهر معروف است. این جا در جمع روحانی ها، مریدان بودا و گردشگران قرار خواهید گرفت. حکاکی ها و کنده کاری های معبد، شما را شگفت زده خواهد کرد.

به جا آوردن آیین های بودایی را به چشم خود خواهید دید و به علاوه گسترده شدن شهر چیانگ مای (Chiang Mai) را به دیدن می نشینید. برای راحتی،حتما از یک بطری آب و کفش های پیاده روی استفاده کنید. راهرو و پله های معبد شیب تندی دارند.

در پایین پله ها، دستفروش ها همه چیز را از وسایل و صنایع دستی دست ساز از طریق محلیان روستا گرفته تا اجناس پر کیفیت صنعتی برای خرید گردشگران به فروش گذاشته اند. این جا همچنین ماسک های مذهبی برای فروش تابلوهای حکاکی شده از فیل ها و دیگر وسیله های تزئینی برای خرید

شما می توانید سفر خود به Doi Suthep را با Doi pui که دهکده کوچکی در کوه های اطراف است، ترکیب کنید. این دهکده از دیگر دهکده های معمول، گردشگری تر است و خودش یکی از خاص ترین ها در بین جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می شود.

اگر در چنگال زمان گیر افتادید و لازم است که علت قانع کننده تری برای رفتن به آن جا پیدا کنید، باید گفت که این جا شما را با فرهنگ Hmong و آداب قبایل قدیمی این ناحیه، آشنا می کند. این جا پر از کاشی های زیبایی است که با دست طراحی و رنگ شدند. Bhubing Palace هم در راه بین Doi Pui و Doi Suthep واقع شده است و همیشه در آن به روی بازدیدنمایندگان باز است.

9. بازارهای سیار ، لذت خرید روی رودخانه

Amphawa،Damnoen Saduak خرید در چهارراه آبی

این شاید یکی از جالبت ترین چیزها در جاهای دیدنی تایلند باشد. اگر یک بازار سیار را ببینید، حتما وسوسه خواهید شد که از آن خرید کنید و شاید همان جا هم خرید خود را، اگر خوراکی باشد، امتحان کنید. این کار به شما تجربه زندگی مثل یک تایلندی را خواهد داد که هر روز مواد مورد نیازخود را می تواند از قایق های دستفروش، تهیه کند. برای دیدن این بازارهای شناور روی آب باید صبح زود بیدار شوید.

دستفروش ها صبح زود، میوه های تازه، سبزیجات، فلفل و خوراکی های دیگری را روی قایق می گذارند و در قسمتی از شهر جمع می شوند. بازارهای سیار زیادی در نزدیکی بانکوک وجود دارد، Amphawa،Damnoen Saduak، معروف ترین های آن هاست. می توان تنها یا با تور به این جا بروید. در راه، ساختمان های سنتی و فروشگاه های محلی را هم خواهید دید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "9 تا از جاهای دیدنی تایلند ؛ از ساحل رایلی تا بازارهای سیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 تا از جاهای دیدنی تایلند ؛ از ساحل رایلی تا بازارهای سیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید