رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی محور کار باشد

به گزارش وبلاگ خطاطی، تهران (پانا) - معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه باید رویکرد فعالی در مقابله با سویه تازه کرونا در کشور وجود داشته باشد، گفت واکسیناسیون به تنهایی برای کنترل بیماری در کشور کافی نیست و باید رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی محور کار باشد.

رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی محور کار باشد

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیدمجید میراحمدی در نودمین نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور نمایندگان دستگاههای ذی ربط در وزارت کشور برگزار گشت، با بیان اینکه برای مقابله با سویه نو اُمیکرون نیازمند مراقبت های ویژه در مرزها و مبادی ورودی کشور هستیم، گفت: فرایند نظارت ها در حوزه مسافرت های زمینی و هوایی به صورت تزریق دو دُز واکسن و داشتن تست پی سی آر منفی برای مسافران به صورت جدی دنبال می شود.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت به عنوان مرجع تخصصی مدیریت بیماری کووید 19 در مرزها و ورودی های کشور نظارت ها را تقویت می کند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه امروز نگرانی از شیوع اُمیکرون در کشور جدی است، گفت: خوشبختانه فرایند مناسب واکسیناسیون اطمینان خاطر خوبی در کشور در مهار بیماری ایجاد کرده است اما با توجه به هشدارهای پزشکی این موضوع را در نظر داشته باشیم که واکسیناسیون به تنهایی برای مهار کامل بیماری کافی نیست.

رئیس کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی به صورت استفاده از ماسک و اجتناب از هر گونه تجمع ضرورت جدی در مقابله با بیماری کووید 19 است، خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد پیک نو بیماری با توجه به قدرت سرایت پذیری اُمیکرون شکل بگیرد و در ادامه مجبور به اتخاذ تصمیمات ضربتی نشویم.

وی اضافه کرد: اتخاذ راهکارهای پیشگیری می تواند زمینه مناسبی را برای مهار بیماری در کشور فراهم سازد. اگر لازم به برقراری محدودیت های نو و حتی تعطیلی ها است می توان این اقدامات را قبل از شیوع بیماری اتخاذ کرد و اجازه نداد بیماری در کشور شیوع گسترده یابد.

میراحمدی در خاتمه نسبت به ضرورت اطلاع رسانی به موقع و مناسب برای مردم در مهار بیماری تاکید کرد و گفت: یکی از نگرانی هایی که همواره در حوزه مدیریت بیماری مطرح است، عادی پنداری است و در این زمینه نیازمند اطلاع رسانی هدفدار هستیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی محور کار باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی محور کار باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید