سود عرضه اولیه ها در سال 1400 چقدر بود؟

به گزارش وبلاگ خطاطی، بورس در سالی که گذشت شرایط خوبی نداشت و حتی عرضه اولیه های بازار نیز فرایند صعودی خوبی را تجربه نکردند.

سود عرضه اولیه ها در سال 1400 چقدر بود؟

شاخص کل بورس در یک سال تنها 5.7 درصد بازدهی داشت و تنها یک عرضه اولیه سود بیش از 100 درصدی داشت.

فگستر نخستین عرضه اولیه سال 1400 بود. سهمی که در 22 اردیبهشت ماه و در روزهایی که فشار فروش بر فشار خرید در بازار غلبه نموده بود عرضه شد. با این حال در این عرضه اولیه بیش از دو میلیون و 278 هزار نفر شرکت کردند.

پس از آن و درحالی که بازار برای صعود نفس نفس میزد پای فتوسا به بازار سرمایه باز شد. عرضه ای که 29 اردیبهشت صورت گرفت و بیش از دو میلیون و 410 هزار نفر در آن مشارکت کردند.

سومین عرضه امسال در پنجم خرداد و در روزهایی بود که شاخص کل بورس در مرز یک میلیون واحد قرار داشت. غکورش در چنین شرایطی عرضه شد و بیش از دو میلیون و 356 هزار کد بورسی برای مشارکت در این عرضه اقدام کردند.

پس از آن و در تاریخ 19 خردادماه عرضه ولکار با مشارکت دو میلیون و 910 هزار کد انجام شد. ومدیر نیز در 26 خردادماه با مشارکت بیش از دو میلیون و 500 هزار کد انجام شد تا پرونده عرضه های اولیه در بهار با پنج عرضه بسته گردد.

ششمین عرضه سال 1400 لطیف بود. عرضه ای که در دوم تیرماه و با مشارکت حدود دو میلیون و 764 هزار کد صورت گرفت.

سپید هفتمین عرضه امسال بود. در این عرضه که 23 تیرماه انجام شد بیش از دو میلیون و 800 هزار کد مشارکت کردند.

ششم مردادماه عرضه اولیه وهامون با مشارکت بیش از دو میلیون و 600 هزار کد و 20 مرداد نیز عرضه اولی مدیریت با مشارکت بیش از دو میلیون و 813 هزار کد انجام شد.

بورس در روزهای نزولی خود عرضه کیمیاتک و فجهان به ترتیب با مشارکت بیش از دو میلیون و 600 هزار و بیش از سه میلیون و 133 هزار کد صورت گرفت.

عرضه اولیه با روش نو

پس از ان پای عرضه اولیه ها با روش های نو به بازار باز شد. نخست حآفرین 21 شهریورماه با مدل نوی عرضه شد.

در این عرضه اولیه بر اساس دستورالعمل پذیره نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در فرابورس ایران سهام شرکت مذکور به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه شد.

منظور از سرمایه گذاران واجد شرایط صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و صندوق های سرمایه گذاری مشترک ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است.

پس از آن توسن در تاریخ 23 شهریورماه به روش ترکیبی و طی دو مرحله عرضه شد. بر این اساس مرحله اول آن عرضه به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش ثبت سفارش و مرحله دوم نیز عرضه به سایر سرمایه گذاران به روش قیمت ثابت بود.

این درحالی است که در همان تاریخ فسبزوار نیز عرضه شد بدون اینکه سهمی به صندوق ها تعلق بگیرد و همه سهام این شرکت در روز عرضه در اختیار سهامداران خرد نهاده شد.

در این عرضه بیش از دو میلیون و 900 هزار کد مشارکت کردند. پرونده عرضه اولیه های شش ماه نخست سال 1400 با شکام بسته شد. عرضه ای که نصیب سرمایه گذاران واجد شرایط یا همان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله شد.

بازار در زمستان امسال میزبان تنها یک عرضه اولیه یا همان فزر بود که کمترین مقدار مشارکت را به خود اختصاص داد که به همان شیوه سنتی عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز

به "سود عرضه اولیه ها در سال 1400 چقدر بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود عرضه اولیه ها در سال 1400 چقدر بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید