فروش شکر 18 هزارتومانی به قیمت 25 هزار تومان

به گزارش وبلاگ خطاطی، با وجود افزایش قیمت شکر از 13هزار و 200 تومان به 18هزار تومان درب کارخانه، این محصول بر اساس گزارش های میدانی 25 تا 30 هزار تومان به فروش می رسد و با کاهش عرضه این محصول روبرو هستیم.

فروش شکر 18 هزارتومانی به قیمت 25 هزار تومان

به گزارش تسنیم، قیمت شکر در روز های اخیر افزایش یافته است و در بعضی از شهر ها با کاهش عرضه این محصول روبرو هستیم.

در حالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر درب کارخانه از 13.2 هزار تومان به 18 هزار تومان افزایش یافته است، اما این محصول در بازار با قیمت های بالایی به فروش می رسد به طوری که بر اساس گزارش های میدانی برای خرید یک کیلوگرم شکر باید 25 تا 30 هزار تومان پرداخت کرد.

این در حالی است که مشخص قیمت 18 هزارتومانی شکر و افزایش قیمت این محصول، واردات آن را نیز برای تجار به صرفه می نماید؛ بر این اساس در آینده شاهد افزایش واردات و تنظیم بازار خواهیم بود.

شکر هست، مدیریت توزیع نیست

فریبرز کریمی زند مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا گفت: کمبود شکر در کشور نداریم بلکه مشکل در مدیریت توزیع است؛ به همین علت در یک شهر با کاهش عرضه و در شهری با فراوانی روبرو هستیم.

وی افزود: فصل فراوری شکر چغندری تمام شده است و شکر هایی که در بازار عرضه می گردد از محل فراوری نیشکر و بخشی نیز شکر چغندری پاییزه در جنوب کشور است که باید این محصولات در کل کشور توزیع گردد.

زند ابراز کرد: دولت نیز واردات شکر دارد که برای تنظیم بازار، اقدام به توزیع این محصول می نماید.

افزایش انگیزه واردات شکر

وی گفت: با بالا رفتن نرخ مصوب شکر به هرکیلوگرم 18 هزار تومان، این محصول نرخ خود را به نرخ شکر وارداتی نزدیک نموده است به طوری که تجار می توانند با در نظر گرفتن 10 درصد سود این محصول را به قیمت 19 تا 20 هزار تومان عرضه نمایند و به نظر می رسد با این اقدام بعضی تجار بخش خصوصی به ویژه صنایع شیرینی و شکلات اقدام به واردات نمایند.

موجودی شکر کارخانه جات در اختیار دولت قرار داده شد

علیرضا اشرف رئیس انجمن صنایع قند و شکر ایران نیز یادآور شد: اعضای فراورینماینده انجمن از اول مهر ماه تا انتها اسفند ماه اقدام به فراوری شکر می نمایند و طبق دستور دولت، محصول خود را ضمن فراوری به فروش می رسانند.

وی افزود: در الباقی ایام سال برای تنظیم بازار شکر، دولت از محل ذخایر استراتژیک و مجوز های واردات شکر خام، اقدام به تأمین احتیاج بازار و تنظیم بازار می نماید؛ هر زمانی ستاد تنظیم بازار مجوز های واردات را به موقع انجام دهد و واردات سرموقع انجام گردد، بازار نیز تعادل دارد.

رئیس انجمن صنایع قند و شکر ایران ادامه داد: انجمن به وسیله مکاتبات متعدد، موجودی انبار های کارخانه جات فراورینماینده شکر و احتیاج به واردات را به دولت اعلام نموده است و بخش حاکمیتی برای تنظیم بازار این محصول اقدام می نماید.

وی افزود: اعضای انجمن، تنها فراورینماینده شکر هستند و در این که نظام تنظیم بازار به درستی عمل می نماید یا خیر نقشی ندارند، تنها در یک مقطعی در سال های قبل مسئولیت تنظیم بازار به انجمن سپرده شده بود.

بنابر این گزارش حجت براتعلی مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران روز گذشته از توزیع 60 هزار تن شکر در کشور با هدف حفظ آرامش بازار و ثبات قیمت ها اطلاع داد.

منبع: فرارو

به "فروش شکر 18 هزارتومانی به قیمت 25 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش شکر 18 هزارتومانی به قیمت 25 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید