ضریب اشغال تاسیسات گردشگری سمنان در تابستان به 83 درصد رسید

به گزارش وبلاگ خطاطی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: ضریب اشغال تاسیسات گردشگری استان با رونق سفرهای تابستانی به بالای 83 درصد رسید.

ضریب اشغال تاسیسات گردشگری سمنان در تابستان به 83 درصد رسید

کرم زاده گفت: بیش از 90 درصد رشد 6.9 درصدی گردشگری استان در حوزه خدمات محقق شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه های رشد در حوزه خدمات، اشتغال زایی است، اضافه نمود: تعهد اولیه اشتغال میراث فرهنگی استان سمنان 226 فقره برای سال 1401 بود و ابتدای امسال و با اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان، تعهد ایجاد اشتغال این اداره کل به 2 برابر افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال اداره کل در سال 1401 و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به 532 نفر رسید، گفت: هم اکنون 80 درصد این تعهد محقق شده است.

کرم زاده با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی و رونق مالی دارد، اضافه نمود: طرح های متعددی با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال حاضر در حوزه گردشگری استان در حال انجام است.

وی از دیگر طرح های مهم اجرا شده برای تحقق رشد مالی را به روزرسانی بیلبوردهای تبلیغاتی جاده ای، برگزاری 30 جشنواره و همایش در سطح استان، و فراهم کردن زمینه افزایش ماندگاری مسافران عنوان و افزود: ضریب اشغال تأسیسات گردشگری استان در تابستان امسال به بالای 83 درصد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، افزایش تعداد واحدهای بوم گردی، انجام مطالعه 11 بافت تاریخی، پیگیری افزایش اندازه ثبت آثار در لیست میراث ملی، افزایش تعداد راهنمایان گردشگری کارت دار، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، انعقاد تفاهم نامه با ادارات و معرفی استان از شبکه های ملی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته برای جهش مالی حوزه های گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت.

وبلاگ خطاطی سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ضریب اشغال تاسیسات گردشگری سمنان در تابستان به 83 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب اشغال تاسیسات گردشگری سمنان در تابستان به 83 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید