طالبان از تسلط بر 169 منطقه افغانستان اطلاع داد

به گزارش وبلاگ خطاطی، اجمل شنواری سخنگوی بخش امنیت و دفاع اعلام نمود که نیروهای مسلح افغانستان به صورت تاکتیکی از بعضی منطقه ها خارج شدند اما با بازیابی نیروها مجددا حمله می نمایند، همان طور که 14 منطقه را باز پس گرفته اند.

طالبان از تسلط بر 169 منطقه افغانستان اطلاع داد

طالبان بیان کرد که بر 169 منطقه از افغانستان مسلط شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، طالبان بیان کرد که بر 169 منطقه از 400 منطقه کشور افغانستان طی دو ماه گذشته و در پی خروج نیروهای آمریکایی مسلط شده است. این در حالی است که دولت کابل سکوت و موضع مبهمی را در پاسخ به ادعای گروه طالبان پیشه نموده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان بیان کرد: تعداد منطقه ها تحت کنترل این گروه 169 منطقه است و طی دو ماه گذشته عملا کنترل 70 منطقه را به دست گرفته و 99 منطقه را هم بدون درگیری از سیطره نیروهای دولتی خارج نموده است.

وزارت کشور افغانستان به درخواست ها برای اظهار نظر درباره ادعای گروه طالبان پاسخ نداد.

اجمل شنواری سخنگوی بخش امنیت و دفاع بیان کرد که نیروهای مسلح افغانستان به صورت تاکتیکی از بعضی منطقه ها خارج شدند اما با بازیابی نیروها مجددا حمله می نمایند، همان طور که 14 منطقه را باز پس گرفته اند.

دولت وزیری سخنگوی پیشین وزارت دفاع افغانستان تاکید نمود که ادعاهای گروه طالبان مبنی بر تسلط بر 85 درصد اراضی افغانستان از اساس صحت ندارد.

همزمان نقیب الله احمد زای تحلیلگر سیاسی افغان تاکید نمود که طالبان حتی بر 30 درصد اراضی کشور هم تسلط ندارد.

وی گفت: اگر بپذیریم که طالبان چنانچه ادعایی می نماید و بر بیشتر اراضی کشور تسلط دارد، این گروه چه مدرکی می تواند درباره خدمات ارائه شده به این منطقه ها ارائه دهد؟ این در حالی است که مقام های افغان در کنفرانس های مطبوعاتی بیان کردند که از بعضی منطقه ها عقب نشینی نموده اند اما خدماتی مانند آموزش و بهداشت، توانبخشی و سایر خدمات همچنان ادامه دارد.

منبع: عصر ایران

به "طالبان از تسلط بر 169 منطقه افغانستان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان از تسلط بر 169 منطقه افغانستان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید