طرز تهیه یتیمچه خوشمزه و عالی

به گزارش وبلاگ خطاطی، ماده اصلی این غذا بادمجان است و اگر از طرفداران بادمجان باشید می دانید که با بادمجان خوشمزه ترین غذاها مانند کشک بادمجان، میرزا قاسمی و … را می توان طبخ کرد. قبل از طبخ این غذا حتما باید تلخی بادمجان را بگیرید تا کیفیت بهتری برای غذا به دست بیاید

طرز تهیه یتیمچه خوشمزه و عالی

به گزارش وبلاگ خطاطی به نقل ازکتاب کاله

مواد لازم:

پیاز درشت دو عدد

رب گوجه فرنگی یک و نیم قاشق غذا خوری

نمک، فلفل و زردچوبه

بادمجان پنج عدد

سیب زمینی پنج عدد

کره دو قاشق غذا خوری

گوجه فرنگی پنج عدد

فلفل دلمه ای بزرگ دوعدد

مرحله اول

برای طرز تهیه یتیمچه ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و آن ها را حلقه حلقه کنید مقداری نمک روی آن ها بریزید و حدود نیم ساعت آن ها را کنار بگذارید تا نمک طعم تلخی آن ها را به خوبی بگیرد و سپس آن ها را خوب بشویید تا نمک آن ها از بین برود و بادمجان ها شور نباشند.

مرحله دوم

روغن یا کره را درون یک قابلمه بریزید و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید. پیازهایتان را نگینی خرد کنید و درون روغن بریزید و آن ها را تفت دهید تا طلایی شوند.

گوجه فرنگی ها را به صورت حلقه ای برش دهید و بعد از سرخ شدن پیازها گوجه ها را به آن اضافه کنید و شعله را کم کنید و اجازه دهید تا گوجه ها آب بیندازند.

مرحله سوم

بعد از گذشت حدود 5 دقیقه بادمجان ها را روی گوجه به صورت مرتب بچینید. فلفل دلمه ای هایتان را نگینی ریز و سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای خرد کنید. فلفل ها را روی بادمجان ها بریزید و بعد از آن سیب زمینی ها را به صورت مرتب روی آن ها بچینید.

در آخرین مرحله رب گوجه فرنگی را با نصف لیوان آب مخلوط کنید تا رب کاملا در آن آب شود و به آن نمک، فلفل و زرد چوبه بزنید. سپس آن را روی مواد داخل قابلمه بریزید و مقدار بسیار کمی روغن نیز روی آن ها بریزید. در قابلمه را روی آن قرار دهید و حدود 30 تا 40 دقیقه اجازه دهید تا مواد پخته شوند و یتیمچه شما آماده شود.

بعد از آماده شدن آن را به ظرف سروتان انتقال دهید و نوش جان کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "طرز تهیه یتیمچه خوشمزه و عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یتیمچه خوشمزه و عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید